Skip to content

5 komentarzy

  1. tw.babcia
    11 czerwca 2019 @ 00:31

    To jest dramat, co za nowomowa: ,,Drzewa zakwalifikowane do wycinki, to drzewa o złym stanie zdrowia albo kolidujące z inwestycją” – czyli jak go nie kijem, to pałką. To fakt, że w szpalerze od jezdni część drzew umiera (od soli i zanieczyszczeń), ale te po drugiej stronie chodnika są takie piękne i dostojne. Teraz, jak kwitną, to serce się kraje na myśl, że może ich zaraz nie być. Po prostu serce się kraje. Jak studiowałem 35 lat temu, to one już były duże, a ta pani bredzi, że zrobią nasadzenia. No i co z tego, że posadzą małe drzewka, jak one muszą rosnąć dziesiątki lat i jeszcze przeżyć i dotrwać. Środowisko jest dużo bardziej zanieczyszczone (ruch, smog), więc mało prawdopodobne, że się nowe drzewa przyjmą. Zamiast sadzić drzewa w mieście, gdzie się tylko da, to ,,włodarze” z pieśnią Rydzyka i Szyszko na ustach ,,czyńta sobie ziemię poddaną” pozyskują tereny na inwestycje drogowe ( słowa Zaleskiego). I dla nich te wszystkie wycinane drzewa są zawsze dendrologicznie przebadane i zawsze chore. Jeśli wytną aleję, to stanę na głowie i się wyniosę z tego miasta, bo ono przestaje być dla ludzi. Wszędzie 4-pasmowe jezdnie, co 100-200 m światła, korki, teraz jeszcze trzeba jeździć slalomem pomiędzy studzienkami i na przejściach ze względu na metalowe występy ze światełkami – bo w torze jazdy, a co. Można też zobaczyć, co zrobiono z trawnikiem na Jordankach lub skwerem po drugiej stronie przed skansenem – wyasfaltowane, bo trawa i rośliny komuś przeszkadzały. Teraz będzie ładnie, kostka brukowa. Ale wcale nie chodzi o to, żeby było przyjaźnie – kasa się liczy, bo pewnie ktoś zebrał dofinansowanie z Unii.

    Odpowiedz

  2. Pieszy
    6 czerwca 2019 @ 12:49

    Dodać należy jeszcze kolejną kwestię, która gdzieś umknęła. „Przebudowie” ma zostać poddany także pl. Niepodległości, tj. skrzyżowanie ulic: Jana Pawła II / 700-lecia / Kraszewskiego / Czerwona Droga. „Przebudowa” ta sprowadza się do ugruntowania aktualnego układu komunikacyjnego tego skrzyżowania, czyli niebezpiecznego dla pieszych oraz kierowców. W miejscu tym powinno powstać przemyślane rondo, które zgodnie z założeniami „prawdziwych” rond da bezpieczeństwo pieszym i kierowcom.

    Odpowiedz

  3. Piesza
    6 czerwca 2019 @ 11:20

    Może ktoś jasno wyłożyć jaki jest cel tego projektu? Co będzie lepiej funkcjonować w rezultacie? Czy tylko wydamy kupę pieniędzy, zdewastujemy krajobraz i zakorkujemy się na długi czas byle coś się działo. Z tego co czytam to kierowcy będą jeszcze częściej się zatrzymywać na czerwonym a piesi będą się prażyć na wąskim peronie wśród spalin. Czy tylko firma która to będzie budować będzie wygranym?

    Odpowiedz

  4. Oburzona
    6 czerwca 2019 @ 10:25

    To jest SKANDAL NAD SKANDALE!!!!!Poprzewracalo sie w glowach tym wszystkim na stolkach.Nature i obywateli maja gdzieś.Kompletnie nie dba sie o srodowisko.kasa przeznaczona na zielen jest w Toruniu mikroskopijna.Wylewa sie na torowiska randap usmiercajac pszczoly.Czy ci ludzie otumanieni rozbudowa drog nie powinni pojechac do innych miast w kraju albo zaganica i brac przyklad jak chroni sie i dba o przyrode.Dlaczego Torun nie moze byc slawny z tego ,ze gotyk i zielen to jego najwieksze atuty a nie betonowa pustynia ktora funduje prezydent ze swoja wierna switą

    Odpowiedz

  5. lol
    6 czerwca 2019 @ 09:18

    Rozumiem, że te posadzone drzewa będą już tak rozwinięte, jak te do wycinki? Co za kretyn bierze to za argument… osoba która myśli, że wytnie się stare posadzi w to miejsce młode i będzie git. Może i będzie ale za 15lat!!! Kupę kasy wpier… w błoto. Całe to MZD oraz myślicieli z MZK powinno się na zbity py.. wywalić. Pani Sylwia powinna wrócić do edukacji podstawowej i przypomnieć sobie lekcje przyrody i biologi zanim zacznie się publicznie wypowiadać. DRAMAT. Znając życie problemu nie widzi bo sobie klimatyzowanym autkiem do pracy jeździ. Ten cały projekt jest do d… jak z średniowiecza. Zamiast zrobić przejazd i przejścia bezkolizyjne, to taki bubel w 2019r. Pół Polski będzie się z nas śmiało.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *