Dostała mandat w autobusie mając bilet. MZK: „Sytuacja jest jasna”

Box1 Wiadomości
Fot. Łukasz Piecyk

Na jednej z toruńskich grup ogłoszeniowych pojawił się post, opisujący sytuację, jaka zaszła w jednym z autobusów komunikacji miejskiej. Autorka wpisu opisuje sytuację, która spotkała jej córkę podczas kontroli biletów. 

Takiego e-maila musiałam dziś wysłać do MZK, bo to co przeżyła moja córka przy przeprowadzonej kontroli w autobusie to po prostu brak słów. Potem była kolej telefonów i sporo emocji i kłótni, na co odpowiedź – “w ciągu 30 dni Pani dostanie odpowiedź, musimy przeprowadzić pewne czynności, ale opłatę za wezwanie Pani musi dokonać w ciągu 7 dni”. Oprócz odwołania co jeszcze mogę zrobić w danej sytuacji? – relacjonowała kobieta.

O całą sytuację zapytaliśmy w toruńskim MZK. Oto odpowiedź, jaką otrzymaliśmy:

Przeanalizowaliśmy zgłoszenie i ustaliliśmy fakty. Pasażerce wystawiono wezwanie do uiszczenia opłaty dodatkowej za brak ważnego biletu, a nie – jak twierdzi jej mama – za brak legitymacji szkolnej. Sprawdziliśmy zapis monitoringu z autobusu. Wynika z niego wyraźnie, że pasażerka zakupiła bilet w aplikacji mobilnej dopiero w momencie ogłoszenia kontroli, a wcześniej przejechała dwa przystanki, co trwało ok. 6 minut. Taki zakup jest więc nieważny, przepisy jasno to precyzują. Zapis § 5 ust. 3 Regulaminu przewozu osób i bagażu w lokalnym publicznym transporcie zbiorowym w Toruniu wprowadzonego Zarządzeniem nr 380 Prezydenta Miasta Torunia z dnia 27.12.2017 r. ze zm. stanowi, że wnosząc opłatę za przejazd za pośrednictwem telefonu komórkowego pasażer jest zobowiązany do przeprowadzenia tej czynności bezzwłocznie po wejściu do pojazdu. Zakup biletu mobilnego po ogłoszeniu kontroli uznaje się za przejazd bez ważnego dokumentu przewozu, podobnie jak brak dokumentu uprawniającego do korzystania z biletów ulgowych.

To, że pasażerka dodatkowo nie miała legitymacji, wyszło na jaw, gdy kontroler chciał spisać jej dane. W celu potwierdzenia tożsamości nieletniej zadzwonił do jej mamy. Sytuacja jest więc jasna. Kontroler prawidłowo wystawił wezwanie do zapłaty za brak ważnego biletu. Jeśli przez tyle czasu od wejścia do autobusu nie kasuje się biletu, trzeba się liczyć z konsekwencjami.

Tagged

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *