Miejscy urzędnicy pytają, jak uspokoić ruch na osiedlach
Rozpoczęły się konsultacje społeczne dotyczące uspokojenia ruchu samochodowego na osiedlowych ulicach. Przed nami seria czterech spotkań na Bydgoskim, Wrzosach, Skarpie i Podgórzu. O co zapytają nas urzędnicy?
Rozpoczęte właśnie konsultacje społeczne to kolejny etap realizacji programu poprawy bezpieczeństwa w Toruniu. W ramach nich miejscy urzędnicy zapytają nas o to, co można jeszcze zrobić na toruńskich osiedlach, żeby zwiększyć bezpieczeństwo ruchu drogowego.
– Pozwoli nam to poszerzyć katalog już prowadzonych działań i jeszcze lepiej zaspokoić potrzeby społeczne w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego na toruńskich osiedlach – czytamy na stronie konsultacje.torun.pl.
Zaplanowano cztery spotkania konsultacyjne – każde dotyczące innego typu zabudowy. Pierwsze z nich odbędzie się 18 września (wtorek) o godz. 17 w Szkole Podstawowej nr 7 przy ul. Morcinka 13 i będzie na nim omawiane uspokojenie ruchu na Bydgoskim Przedmieściu.
20 września będzie mowa o ruchu na osiedlach domów jednorodzinnych. Nieprzypadkowe jest więc jego miejsce – Wrzosy, a konkretnie Zespół Szkół Muzycznych przy Szosie Chełmińskiej 224. Początek o godz. 17.
Ruch na terenie zabudowy wielorodzinnej to temat spotkania na Skarpie. Jest ono przewidziane 25 września o godz. 17 w III LO przy ul. Raszei 1. Natomiast 27 września – również o godz. 17 – zaplanowano spotkanie dotyczące uspokojenia ruchu na lewobrzeżu. Będzie można o tym porozmawiać w Szkole Podstawowej nr 14 przy ul. Hallera 79.
Opinie na temat uspokojenia ruchu na ulicach osiedlowych można przesyłać do 1 października urzędu miasta na adres e-mail: konsultacje@um.torun.pl.
Wspomniany program poprawy bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych i przejazdach dla rowerzystów jest realizowany w Toruniu od 2017 r. W tym czasie pojawiły się na toruńskich drogach m.in. azyle dla pieszych (wysepki na środku jezdni), kocie oczka (punktowe światełka na przejściu dla pieszych), znaki pionowe informujące o przejściu dla pieszych, piktogramy znaków drogowych „przejście dla pieszych” malowane na jezdni i dodatkowe sygnalizacje świetlne.
W jaki sposób można uspokoić ruch na osiedlach? W różny sposób, np. wynosząc skrzyżowania, tak żeby kierowcy musieli przed nimi zwolnić, ograniczając prędkość lub wprowadzając strefy zamieszkania, gdzie obowiązuje prędkość do 20 km na godz. i pierwszeństwo pieszych przed pojazdami. Kolejne „metody” to: progi zwalniające, zwężenia pasów ruchu na wlotach skrzyżowań, skrzyżowania równorzędne czy też ronda.
Czy na ulicach osiedlowych jest bezpiecznie? Co należałoby na nich zmienić? Czekamy na Wasze opinie.