Na placu Hoffmanna trwają prace. Wiemy, jak będzie wyglądało rondo!
Trwają prace polegające na zrywaniu kostki na wewnętrznej wyspie ronda przy placu Hoffmanna. Wewnętrzny pas jest wyłączony z użytku, a prace nieco dezorientują kierowców. Mamy plany, jak dokładnie będzie wyglądało to rondo po przebudowie.
Dziś, przy dość gęstej mgle, trzeba szczególnie uważać w tym miejscu. Od strony centrum tworzą się również małe zatory. Zdezorientowani kierowcy mogą wymuszać pierwszeństwo, a sytuacji nie poprawia tramwaj.
Problemem na tym dwupasomowym rondzie były przede wszystkim kolizje, do których dochodziło na zjeździe w stronę Bydgoszczy. Kierowcy zjeżdżający z wewnętrznego pasa zaskakiwali zjeżdżając z ronda, tych którzy planowali kontynuować jazdę po pasie zewnętrznym. Przejście przez jezdnię w tym miejscu było bardzo niebezpieczne, ponieważ rozpędzeni kierowcy nie przepuszczali pieszych i rowerzystów, nawet znajdujących się na pasach. Do niedawna pogrążeni byli zresztą egipskich ciemnościach. Niedawno zamontowano doświetlenie przejść.
– Dla wprowadzenia nowej organizacji ruchu na placu Hoffmanna – ronda turbinowego- konieczne jest zdemontowanie kostki na rondzie. W jej miejsce zostanie ułożona nawierzchnia bitumiczna. Przejazdy przez tory zostaną ograniczone do jednego pasa, a pomiędzy pasami na rondzie zostaną zamontowane separatory – czytamy w komunikacie MZD.
Co zmieni się dla pieszych? Zasadniczo już niewiele. Zostanie zlikwidowany bajpas prowadzący z ul. Fałata do ul. Bema. Piesi na południowej nitce ul. Bema (przy stacji paliw) będą mieli jeden pas mniej do przejścia. Łącznie piesi i rowerzyści będą bezpieczniejsi o trzy pasy ruchu mniej do pokonania. A wiadomo – im jest ich mniej, tym mniejsze prawdopodobieństwo spotkania z maską samochodu. Zobaczcie:
O propozycjach dla ronda informowaliśmy jako pierwsi w zeszłym roku. Rob Trapnell podkreślał wówczas, że tu wystarczy spowolnić ruch, a ronda turbinowe są skrzyżowaniami z dużą prędkością wjazdu i wyjazdu, co może być niebezpieczne dla pieszych i rowerzystów. Przeczytajcie: