Na placu Hoffmanna trwają prace. Wiemy, jak będzie wyglądało rondo!

Box2 Wiadomości
Fot. Łukasz Piecyk

Trwają prace polegające na zrywaniu kostki na wewnętrznej wyspie ronda przy placu Hoffmanna. Wewnętrzny pas jest wyłączony z użytku, a prace nieco dezorientują kierowców. Mamy plany, jak dokładnie będzie wyglądało to rondo po przebudowie.

Dziś, przy dość gęstej mgle, trzeba szczególnie uważać w tym miejscu. Od strony centrum tworzą się również małe zatory. Zdezorientowani kierowcy mogą wymuszać pierwszeństwo, a sytuacji nie poprawia tramwaj.

Problemem na tym dwupasomowym rondzie były przede wszystkim kolizje, do których dochodziło na zjeździe w stronę Bydgoszczy. Kierowcy zjeżdżający z wewnętrznego pasa zaskakiwali zjeżdżając z ronda, tych którzy planowali kontynuować jazdę po pasie zewnętrznym. Przejście przez jezdnię w tym miejscu było bardzo niebezpieczne, ponieważ rozpędzeni kierowcy nie przepuszczali pieszych i rowerzystów, nawet znajdujących się na pasach. Do niedawna pogrążeni byli zresztą egipskich ciemnościach. Niedawno zamontowano doświetlenie przejść.

– Dla wprowadzenia nowej organizacji ruchu na placu Hoffmanna – ronda turbinowego- konieczne jest zdemontowanie kostki na rondzie. W jej miejsce zostanie ułożona nawierzchnia bitumiczna. Przejazdy przez tory zostaną ograniczone do jednego pasa, a  pomiędzy pasami na rondzie zostaną zamontowane separatory – czytamy w komunikacie MZD.

Co zmieni się dla pieszych? Zasadniczo już niewiele. Zostanie zlikwidowany bajpas prowadzący z ul. Fałata do ul. Bema. Piesi na południowej nitce ul. Bema (przy stacji paliw) będą mieli jeden pas mniej do przejścia. Łącznie piesi i rowerzyści będą bezpieczniejsi o trzy pasy ruchu mniej do pokonania. A wiadomo – im jest ich mniej, tym mniejsze prawdopodobieństwo spotkania z maską samochodu. Zobaczcie:

O propozycjach dla ronda informowaliśmy jako pierwsi w zeszłym roku. Rob Trapnell podkreślał wówczas, że tu wystarczy spowolnić ruch, a ronda turbinowe są skrzyżowaniami z dużą prędkością wjazdu i wyjazdu, co może być niebezpieczne dla pieszych i rowerzystów. Przeczytajcie:

Tagged

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *