Od poniedziałku placówki ZUS znów otwarte

Box2 Wiadomości
fot. Łukasz Piecyk

Już od jutra ZUS przywraca w swoich placówkach bezpośrednią obsługę klientów. Zachowane przy tym mają zostać wszelkie środki bezpieczeństwa, w związku z epidemią. Interesanci będą więc mogli osobiście uzyskać informacje jak złożyć wnioski, dokumenty, a także, w jaki sposób założyć profil na Platformie Usług Elektronicznych.

– ZUS, jako jeden z pierwszych urzędów podjął decyzję, aby ponownie otworzyć sale obsługi klientów. Wiemy jak bardzo jest to ważne dla osób, które szukają wszelkich informacji np. na temat rent i emerytur lub o tym, w jaki sposób założyć profil na Platformie Usług Elektronicznych (PUE). Otwarcie naszych sal odbędzie się zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa. W poniedziałki nasze placówki będą dostępne od godz. 8.00 do godz. 18.00. W placówkach ZUS nadal pozostaną skrzynki, do których można samodzielnie składać dokumenty, wnioski lub pisma.  – mówi prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS.

– Zachęcamy naszych klientów do zakładania profili na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS i korzystania z usług elektronicznych. Platforma Usług Elektronicznych ZUS w czasie epidemii – to dobre rozwiązanie – dodaje Krystyna Michałek, rzecznik regionalny ZUS województwa kujawsko-pomorskiego. – Konto na portalu PUE ZUS można założyć bez wychodzenia z domu, czyli przez internet – za pomocą profilu zaufanego lub bankowości elektronicznej. Można je założyć również korzystając z pomocy pracownika ZUS, na salach obsługi klientów. Dzięki PUE, nie trzeba wychodzić z domu, by przekazać elektronicznie wnioski o wydanie stosownych zaświadczeń czy samodzielnie pobrać potwierdzenia z danymi zgromadzonymi w ZUS. Za pomocą PUE można także złożyć wnioski o pomoc z tzw. tarczy antykryzysowej.

ZUS apeluje jednak, aby placówki odwiedzać tylko wtedy, kiedy jest to konieczne i zachować przy tym rygor zasłaniania nosa i ust, do czasu obowiązywania takiego nakazu.

W budynkach obowiązywał będzie także przepis o zachowaniu 1,5 metra odległości między osobami. Klienci będą wpuszczani pojedynczo, w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe jest załatwienie danej sprawy. Przy stanowisku będzie mogła przebywać tylko jedna osoba – osoby towarzyszące nie będą mogły do niego podejść, za wyjątkiem sytuacji, kiedy są to osoby towarzyszące osobom z niepełnosprawnością, tłumacze języka migowego i pełnomocnicy lub rodzice z dzieckiem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *