Pierwszy park & ride powstanie w Kaszczorku. Czy w ogóle jest tam potrzebny?

Box2 Wiadomości
fot. Błażej Antonowicz/Miejski Zarząd Dróg w Toruniu

Dwie firmy zgłosiły się do przetargu na budowę parkingu park & ride przy ul. Turystycznej. Stanowiska dla aut mają być gotowe do końca listopada. To będzie pierwszy z czterech takich parkingów w mieście.

Parkingi park & ride z powodzeniem funkcjonują w wielu europejskich miastach. Zasada jest prosta: osoby spoza miasta nie wjeżdżają do centrum, zostawiają samochód na obrzeżach miasta i kontynuują podróż komunikacją miejską. P+R zwykle powstają na przystankach początkowych metra, pętlach linii tramwajowych czy autobusowych.

Toruński system P+R ma się składać z czterech obiektów: przy ul. Turystycznej, Olimpijskiej, Dziewulskiego i na rogu Gagarina i Szosy Okrężnej. Na budowę pierwszego z nich właśnie trwa przetarg.

Budową parkingu P+R w Kaszczorku – w pobliżu pętli przy Drwęcy – są zainteresowane dwie firmy. To Remikop i Bruksystem. Pierwsza z nich złożyła propozycję opiewającą na 342 tys. zł, druga na 681 tys. zł.

Tymczasem toruńscy drogowcy chcą wydać na to zadanie 445 tys. zł. Obecnie obie oferty są weryfikowane pod kątem formalno-prawnym. Pierwszy toruński P+R ma powstać do końca listopada br. Mieszkańcy Torunia – nie tylko Kaszczorka – mają wątpliwości, czy w naszym mieście potrzebne są tego typu parkingu i czy nie będą one świeciły pustkami.

W tym roku MZD chce znaleźć projektantów, którzy przygotują dokumentację dla kolejnych trzech parkingów P+R. Następnie zostaną rozpisane przetargi na prace budowlane.

Tagged
Wojciech Giedrys
Dziennikarz, redaktor wydań "Tylko Toruń" i działów on-line serwisów tylkotorun.pl i pozatorun.pl. Od 1999 r. w Toruniu.
http://fb.me/wojciech.giedrys

3 thoughts on “Pierwszy park & ride powstanie w Kaszczorku. Czy w ogóle jest tam potrzebny?

  1. Nie chcę być pesymistą, ale będziemy mieli cztery place do jazdy na deskorolkach bądź ćwiczenia parkowania przez Szkoły Jazdy. Idę o zakład o skrzynkę Mamrota. Poważnie.

    1. a ja powanie uwazam ze najwazniejsze to dobra lokalizacja P&R i mieszkancy zaczna z nich korzystac.
      Jezeli ktos zlokalizuje P&R w beznadziejnym miejscu to niestety nie spelni swojej roli. Przyklad propozycji inwestycyjnej:
      – przedluzenie tramwaju do Castoramy lub do Rydzyka i stworzenie tam P&R. Tam jest tak zniszczony teren ze nic rozsadnego oprocz inwestycji infrastrukturalnej nie powstanie. Szkoda dobrych terenow w miecie na parkingi!

  2. Bilet parkingowy P&R (darmowy) powinien uprawniać do darmowego przejazdu komunikacją miejską, do centrum i z powrotem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *