Przebudowa ul. Łukasiewicza. Możesz zdecydować, co się zmieni

Box2 Wiadomości
Fot. Tomasz Włoszczyński dla UMT

Mieszczącą się na toruńskich Bielanach ul. Łukasiewicza czeka przebudowa. O tym, co dokładnie zostanie zmienione, zadecydują mieszkańcy, wybierając spośród trzech różnych koncepcji zmian. Opinie można przesyłać do 27 maja.

Trwa przygotowywanie dokumentacji kosztorysowo-projektowej dla przebudowy ul. Łukasiewicza na odcinku od ul. Szosa Okrężna do ul. Fałata. W planach jest m.in. rozbudowa parkingu. Pracą nad dokumentacją zajmuje się Miejski Zarząd Dróg.

– Dokumentację chcemy przygotować wspólnie z mieszkańcami, w ramach realizowanych przez nas konsultacji społecznych. Przygotowaliśmy trzy koncepcje, w których zostały zawarte podstawowe założenia i zakres, jaki planujemy zrealizować. Upubliczniamy te materiały i zachęcamy do zgłaszania internetowych zapytań, uwag i sugestii. Chcemy wypracować z mieszkańcami rozwiązanie, które posłuży projektantowi do dalszych prac – mówi Rafał Wiewiórski, dyrektor MZD z Toruniu. 

Materiały znaleźć można na stronie www.mzd.torun.pl w zakładce „Zaprojektuj ulicę”. Swoje uwagi do MZD przesyłać można do 27 maja na adres mzd@mzd.torun.pl z dopiskiem „Przebudowa ul. Łukasiewicza”. Należy również wskazać wybraną przez siebie koncepcję przebudowy. Koncepcje oparte zostały o Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego:

  • Koncepcja 1
    • 1. Wykonanie tzw. „przebicia” , tj. połączenia jezdni pomiędzy ul. Szosa Okrężna a Fałata,
      2. Likwidacja garaży,
      3. Wykonanie ciągu pieszo-rowerowego po północnej stronie ulicy,
      4. Budowa miejsc postojowych,
      5. Budowa chodników / ciągów pieszych,
      6. Przebudowa skrzyżowania Łukasiewicza / Fałata
  • Koncepcja 2
    • 1. Brak – jak obecnie – tzw. „przebicia” pomiędzy ul. Szosa Okrężna a Fałata,
      2. Likwidacja garaży,
      3. Wykonanie ciągu pieszo-rowerowego po północnej stronie ulicy Łukasiewicza od Szosy Okrężnej do placu do zawracania; dalej osobno ścieżka rowerowa (po stronie południowej) i chodnik (po północnej),
      4. Budowa miejsc postojowych, chodników,
      5. Budowa dwupoziomowego parkingu dla samochodów osobowych,
      6. Przebudowa skrzyżowania Łukasiewicza / Fałata,
  • Koncepcja 3
    • 1. Brak – jak obecnie – tzw. „przebicia” pomiędzy ul. Szosa Okrężna a Fałata,
      2. Likwidacja garaży,
      3. Wykonanie osobno: ścieżki rowerowej i chodnika na całej długości opracowania
      4. Budowa miejsc postojowych;
      5. Pozostawienie miejsca na obiekt kubaturowy / ewentualnie wykonanie miejsc postojowych w poziomie terenu (odseparowanych od jezdni głównej – osobny zjazd)
      6. Przebudowa skrzyżowania Łukasiewicza / Fałata, w układzie zbliżonym do istniejącego, zastosowanie tzw. „wyniesionego skrzyżowania”

Tagged

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *