Przy przejściach dla pieszych i przejazdach rowerowych będzie jaśniej. Gdzie staną nowe latarnie? [LISTA]

Box2 Interwencje Polecamy Wiadomości
fot. Łukasz Piecyk, zdjęcie ilustracyjne

W tym roku w Toruniu zostaną doświetlone kolejne przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe. Łącznie pojawią 84 dodatkowe latarnie. Część lokalizacji, w których panują ciemności, zgłosili nasi Czytelnicy.

Toruńscy drogowcy właśnie ogłosili przetarg na opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej i montaż dodatkowego oświetlenia przejść dla pieszych i przejazdów dla rowerzystów. Zainteresowane firmy mogą się zgłaszać do 5 marca. Będą mieć siedem miesięcy na realizację zadania.

REKLAMA

O niedostatecznie doświetlonych przejściach dla pieszych i przejazdach do rowerzystów pisaliśmy wielokrotnie. Zbieraliśmy też od Czytelników propozycje miejsc, gdzie powinny pojawić się dodatkowe latarnie.

Wśród tych sugestii pojawiły się m.in. okolice Ronda Podoficerów, Piastowskiej i św. Katarzyny, ul. Dobrzyńskiej czy ul. Antczaka.

Przedsięwzięcie, które będzie teraz realizować MZD, odpowiada częściowo na propozycje naszych Czytelnik. Uwzględnia montaż 84 latarni.

Oto lista miejsc, gdzie pojawi się dodatkowe oświetlenie (w nawiasach podajemy liczbę słupów z oprawami LED):

  • ul. Poznańska – w ciągu drogi krajowej nr 15 – w pobliżu ul. Stepowej (2), Parkowej (2) i Drzymały (2)
  • Rondo Podoficerów – w ciągu drogi krajowej nr 80 – od ul. Piastowskiej (2), Dobrzyńskiej (2), zachodniej strony pl. św. Katarzyny (2) i południowej strony pl. św. Katarzyny (2)
  • ul. Grudziądzka – w ciągu drogi krajowej nr 91 – w pobliżu ul. Żwirki i Wigury (2) i przy centrum handlowym Kometa (2)
  • Szosa Chełmińska – w pobliżu ul. Bractwa Kurkowego (2)
  • Żwirki i Wigury – w pobliżu ul. Mireckiego (2)
  • ul. Rudacka – przy Szkole Podstawowej nr 17 (4)
  • ul. Grudziądzka – w pobliżu ul. Rejtana (2)
  • ul. Wyszyńskiego – przy Szkole Podstawowej nr 18 (6)
  • ul. Dziewulskiego – od komisariatu policji do Szkoły Podstawowej nr 16 (10)
  • ul. Podgórna – w pobliżu ul. Ogrodowej (2) i Wiązowej (2)
  • ul. Andersa – w pobliżu ul. Orlicza-Dreszera (6)
  • ul. Antczaka – w pobliżu ul. Waryńskiego (2), Pułaskiego (4), Gołębia (4)
  • ul. Dąbrowskiego – przy dworcu PKS (2) w pobliżu skrzyżowania pl. św. Katarzyny i ul. Gregorkiewicza (4)
  • ul. Bukowa – w pobliżu ul. Niesiołowskiego (2) i Mahoniowej (2)
  • ul. Zbożowa – w pobliżu ul. Brzoskwiniowej (4), przy piekarni (2) i Lnianej (4)

Przed pracami projektowymi wykonawca będzie musiał zrobić pomiary natężenia oświetlenia w strefie przejść dla pieszych oraz w strefie oczekiwania. „W przypadku uzyskania pozytywnych wyników Zamawiający ma prawo zmienić lokalizację doświetlenia przejść dla pieszych, ale nie więcej niż w czterech lokalizacjach” – czytamy w dokumentacji przetargowej.

„W niewielkiej odległości ok. 1-2 m od przejścia zaprojektować i wykonać montaż dodatkowych słupów oświetleniowych od strony nadjeżdżających pojazdów. Dla dróg dwukierunkowych oprawy należy montować przed przejściem z dwóch stron nadjeżdżających pojazdów. W przypadku jednokierunkowej z jednej strony od nadjeżdżających pojazdów. Wygląd słupów oświetleniowych i opraw na ul. Piastowskiej, Dobrzyńskiej i pl. św. Katarzyny projektant będzie musiał uzgodnić z miejskim i wojewódzkim konserwatorem zabytków” – to kolejne wymogi stawiane przez MZD.

Które przejścia jeszcze należy doświetlić? Czekamy na Wasze propozycje.

Tagged
Wojciech Giedrys
Dziennikarz, redaktor wydań "Tylko Toruń" i działów on-line serwisów tylkotorun.pl i pozatorun.pl. Od 1999 r. w Toruniu.
http://fb.me/wojciech.giedrys

1 thought on “Przy przejściach dla pieszych i przejazdach rowerowych będzie jaśniej. Gdzie staną nowe latarnie? [LISTA]

  1. To niczego nie zmieni! Na Bema przed Tor-Torem przejście jest doświetlone (wbrew temu, co pisali niektórzy komentujący wypadek), a i tak kierująca zabiła pieszego. Żadne znaki, kocie oczka, światła i inne gadżety, tylko kamery i POLICJA WIDOCZNA NA ULICACH I REAGUJĄCA NA KAŻDE PRZEWINIENIE KIERUJĄCYCH. Do tego wysokie kary dla kierowców, a nie szukanie winnych wśród ofiar wypadków – pieszych i rowerzystów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *