Ruszyła budowa pierwszego parkingu w sąsiedztwie sądu. Będzie płatny?

Box2 Wiadomości
fot. Miejski Zarząd Dróg w Toruniu

Na początku tego tygodnia rozpoczęła się budowa pierwszego z pięciu parkingów, które powstaną w sąsiedztwie nowo budowanego gmachu sądu rejonowego. Powstaje on na Wałach gen. Sikorskiego – między rondem Związku Nauczycielstwa Polskiego a ul. Gregorkiewicza.

Sąd rejonowego na pl. Zwycięstwa zmieni nie tylko oblicze tej części miasta. Jego budowa mocno skomplikowała życie kierowcom, który mieli tam do dyspozycji jeden z większych darmowych parkingów w śródmieściu.

Miasto wyszło naprzeciw potrzebom parkingowym w tej części Torunia i zdecydowało się wybudować pięć parkingów w pobliżu nowo budowanej siedziby sądu. Na początku tego tygodnia rozpoczęła się budowa pierwszego z nich. Gdzie powstaną postoje?

50 stanowisk dla aut powstanie przy Wałach gen. Sikorskiego. Chodzi o odcinek od ronda Związku Nauczycielstwa Polskiego do ul. Gregorkiewicza. To rzadko uczęszczany odcinek tej ulicy, który od lat prosi się o remont.

Budowa parkingu potrwa do końca lipca br. Prace zrealizuje firma Bud-West, która najpierw musiała przygotować dokumentację projektowo-kosztorysową i uzyskać wszystkie niezbędne decyzje administracyjne.

– Teraz przyszedł czas na roboty budowlane – mówi Agnieszka Kobus-Pęńsko, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg w Toruniu. – Dla zminimalizowania utrudnień prace będą prowadzone etapami. W pierwszym z nich, który rozpoczął się w poniedziałek (25 marca) Wały gen. Sikorskiego zostały zamknięte na odcinku od ronda ZNP do połowy ul. Wały gen. Sikorskiego. Na czas prowadzonych robót zostaną zlikwidowane miejsca do parkowania.

Projekt i realizacja tego zadania pochłoną 1,19 mln zł. Czy parkowanie w tym miejscu będzie płatne? Niestety, tak. Parkingi powstają bowiem w obszarze strefy płatnego parkowania.

Gdzie powstaną kolejne parkingi? W projektowaniu jest także 158 miejsc przy ul. Gregorkiewicza (poza strefą płatnego parkowania). W ramach zadania powstanie droga dojazdowa zakończona placem do zawracania. Za to zadanie odpowiada firma Transbruk.

37 miejsc jest projektowanych przy ul. Grudziądzkiej 53, a 84 – przy ul. Grudziądzkiej 62, gdzie trwa rozbiórka budynku. Oprócz tego po zakończeniu przebudowy pl. Chrapka rozpocznie się budowa miejsc parkingowych w pobliżu ronda. Będzie tam 86 stanowisk. Za postój na tych trzech parkingach też nie trzeba będzie płacić.

Ponadto miejsca parkingowe pojawią się przy okazji rozbudowy basenu przy ul. Bażyńskich i zagospodarowania terenu pomiędzy ulicami Rynek Wełniany, Jagiellońska, Przy Kaszowniku.

Tagged
Wojciech Giedrys
Dziennikarz, redaktor wydań "Tylko Toruń" i działów on-line serwisów tylkotorun.pl i pozatorun.pl. Od 1999 r. w Toruniu.
http://fb.me/wojciech.giedrys

5 thoughts on “Ruszyła budowa pierwszego parkingu w sąsiedztwie sądu. Będzie płatny?

  1. Dlaczego parkowanie ma nie być płatne??? Jak oddaje walizkę na przechowanie do przechowalni bagażu to płacę, dlaczego nie miałbym płacić za przechowanie samochodu w mieście? Przestrzeń jest za friko? Działki rozdają za darmo?

    1. Puk puk mieszkaniec. Jest tam coś pod czaszką? Czy tylko echo zęby wybija? Za stanie na chodniku też płacisz? Za zostawienie roweru też płacisz? Za siedzenie na ławce też płacisz? Właściciele pojazdów już wystarczająco dużo płacą haraczu w akcyzie i podatku drogowym, tak dla przypomnienia bo chyba nie wiesz o tym.

    2. te mieszkaniec, z tekstu nigdzie nie wynika, że będą to strzeżone miejsca w garażu żeby za nie płacić. Podpowiem Tobie, że za pozostawienie walizki na chodniku nie płacisz, bo chyba o tym nie wiesz. Starą też możesz na ulicy zostawić i też nie musisz płacić.

  2. Dajcie sobie spokój z tymi błyskotliwymi porównaniami. Jak coś staje się trudno dostępne, to pojawiają się opłaty i reglamentacja. To dotyczy także miejsc do parkowania – chętnych coraz więcej, miejsca coraz mniej, a budowa i utrzymanie parkingów kosztują. Zamiast fantazjować o akcyzie i podatku drogowym, sprawdźcie najpierw, z jakich opłat i podatków pieniądze idą do budżetu miasta…

    Swoją drogą, czekam aż bilans realnych kosztów i skutków masowej motoryzacji zaczną w końcu robić władze. Może zaczną myśleć o jakiejś racjonalnej, perspektywicznej polityce w tej dziedzinie, bo jak dotąd wygląda, że z trudem ogarniają problem i nie potrafią wyjść poza schematy, które przyswoili sobie dziesiątki lat temu.

    1. Nie moja droga. Miasto nic nie robi z tym, żeby było lepiej. Brakuje miejsc parkingowych, to jest fakt. Zamiast budować porządne parkingi wielopoziomowe, lepiej zrobić byle co tanim kosztem i wprowadzić opłaty. Żadnych zniżek na abonament dla osób pracujących w pobliżu płatnej strefy parkowania itd itd. O jakiej Ty masowej motoryzacji mówisz? Też się dajesz nabierać na ten pseudoekologiczny bełkot?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *