Studentki z Torunia stworzyły projekt aplikacji do adopcji zwierząt. Teraz potrzebują finansowego wsparcia

Box2 Wiadomości
Członkinie zespołu PetTeam odebrały nagrodę na 27. Welconomy Forum in Toruń. Fot. Łukasz Piecyk

Trzy różne osobowości, jeden wspólny cel. Z jednej strony ułatwienie potencjalnym opiekunom adopcji zwierząt ze schronisk, a z drugiej edukowanie w zakresie opieki nad pupilem. Weronika Topolska, Michalina Insadowska i Patrycja Taica Frias, czyli członkinie zespołu PetTeam, są już gotowe, żeby rozpocząć drugi etap prac nad projektem. Jak zawsze w takich sytuacjach, brakuje jednak funduszy.

Poznały się na studiach na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna. Najpierw połączyła je przyjaźń, a później wspólna idea i praca nad projektem. Zaczęło się niewinnie. Od zwykłego zadania na zaliczenie.

Początkowo był to projekt robiony typowo na studia. Na drugim roku studiów miałyśmy zajęcia z brandingu, które polegały na grupowym tworzeniu start-upów. Nie pamiętam, która z nas wpadła na pomysł stworzenia aplikacji ułatwiającej adopcję zwierząt, ale wszystkim nam od razu się on spodobał – opowiada Patrycja Taica Frias. – Nasz wykładowca, jakiś czas później, zachęcił nas do startu w konkursie „Moja Firma – Mój Startup”. 

Konkurs im. prof. Stefana Mellera organizowany był przez Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Kierowany był do studentów i doktorantów UMK, a jego celem było promowanie przedsiębiorczości i innowacyjności. 

Stwierdziłyśmy, że warto spróbować swoich sił w konkursie, bo w nasz projekt włożyłyśmy bardzo dużo serca. Wygrana w konkursie nas całkowicie zaskoczyła, ale z drugiej strony dała nam też kopa do dalszego działania – dopowiada Michalina Insadowska.

Aplikacja PetTeam opiera się na stworzeniu bazy fundacji i schronisk, które posiadają pod swoją opieką zwierzęta przeznaczone do adopcji. Narzędzie dedykowane byłoby osobom zainteresowanym adopcją. Idea aplikacji to z jednej strony umożliwienie sprawnej komunikacji pomiędzy dwoma zainteresowanymi stronami, a z drugiej ułatwienie samego procesu adopcyjnego. 

Celem naszej aplikacji jest zapewnienie możliwie najlepszego dopasowania między przyszłymi adoptującymi a zwierzakiem. Chodzi też o to, aby przy okazji zachęcić ludzi do adoptowania zwierząt, a nie kupowania – tłumaczy Michalina Insadowska.

Dopasowanie zwierzaka do adoptującego opierałoby się na wypełnieniu szczegółowego formularza, uwzględniającego nie tylko predyspozycje i charakter, ale także możliwości, m.in. czasowe czy lokalowe. Chodzi o to, aby nie tylko człowiek zaadoptował takie zwierzę, jakie mu pasuje, ale też aby to zwierzę dobrze się z nim czuło. Po wypełnieniu kwestionariusza algorytm wyszukałby zwierzęta spełniające odpowiednie kryteria dla danej osoby. Po podjęciu decyzji przez przyszłego adoptującego, mógłby on nawiązać już bezpośredni kontakt ze schroniskiem lub fundacją. Placówki miałyby przy tym możliwość zakładania własnych kont i profili, którymi zarządzaliby wolontariusze.

Poza tym chciałybyśmy też, żeby nasza aplikacja pełniła funkcję edukacyjną – dodaje Michalina Insadowska. – Osoby zainteresowane adopcją lub takie, które już zaadoptowały zwierzę, mogłyby dzięki niej dalej zwiększać swoją wiedzę na temat m.in. żywienia czy problemów behawioralnych.

Zakres przedsięwzięcia jest spory, być może dlatego, że PetTeam to nie tylko aplikacja. To marka.

Stworzyłyśmy nie tylko projekt aplikacji, ale też zbudowałyśmy wokół niej całą działalność marketingową. Przygotowałyśmy model klientów, do których aplikacja miałaby być kierowana, skupiłyśmy się też na kwestiach prawnych – mówi Weronika Topolska. 

Aplikacja jeszcze nie powstała, choć projekt jest dopracowany w najmniejszych szczegółach. Działania, zmierzające do stworzenia wersji demo, zahamowały ograniczenia finansowe. Portfel studenta nie jest w stanie udźwignąć kosztów rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych. 

Na ten moment jesteśmy już gotowe, aby rozpocząć pracę nad wersją demo. Mamy przygotowaną całą strategię i harmonogram, możemy zaczynać w każdej chwili badania. Ruszymy, jak tylko pojawią się środki finansowe – podsumowuje Weronika Topolska. 

Wszyscy chętni, by wesprzeć studencką inicjatywę, mogą kontaktować się z członkiniami zespołu na adres e-mail: zespolpetteam@gmail.com.

Tagged

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *