Turystyczna PRZED i PO. Zobaczcie, jak się zmieniła [DUŻO ZDJĘĆ]
Dziś została oficjalnie otwarta ul. Turystyczna po przebudowie, która była realizowana na odcinku od ul. Ligi Polskiej do granicy miasta.
Najlepiej to, jak zmieniła się ul. Turystyczna, obrazują zdjęcia przed i po przebudowie. Tak trasa w kierunku Osieka wyglądała jeszcze do niedawna:
A tak wygląda Turystyczna po (autorem zdjęć jest Błażej Antonowicz/www.focusart.com.pl) :
Prace na ul. Turystycznej trwały 15 miesięcy. Objęły odcinek między ul. Ligi Polskiej a granicą miasta. Na zbiegu ul. Ligi Polskiej, Turystycznej i Księżycowej powstało rondo.
– Zakres prac w tym miejscu był duży – informuje Agnieszka Kobus-Pęńsko, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg. – Obejmował roboty rozbiórkowe, ziemne i roboty brukarskie. Równolegle prowadzono roboty nawierzchniowe, namalowano oznakowanie poziome i ustawiono znaki. W obrębie nowego ronda zamontowano 33 oprawy oświetleniowe. Zmodernizowana została również infrastruktura wodno-kanalizacyjna.
Prace na Turystycznej były podzielone na sześć etapów. Wszystko po to, żeby zminimalizować utrudnienia dla mieszkańców.
Turystyczna w liczbach:
- przebudowa była realizowana na odcinku liczącym 1513 m;
- 14790 m kw. – tyle asfaltu wylano na jezdni;
- ponad 4 tys. m kw. asfaltu pojawiło się na ścieżkach rowerowych;
- powstało ponad 6,5 tys m kw. nowych chodników oraz 1,7 tys m kw zjazdów;
- namalowano 1230 m kw. oznakowania poziomego;
- ustawiono sześć wiat przystankowych;
- zamontowano 79 opraw oświetleniowych (nie licząc lamp na rondzie);
- oprócz kanalizacji deszczowej powstało powstało 800 m kanałów, zamontowano studnie rewizyjne i przebudowano osiem hydrantów.
Droga została poszerzona do 7 m. Zyskała ciągi piesze i pieszo-rowerowe. Zmodernizowano osiem skrzyżowań z ulicami osiedlowymi: z ul. ks. Paluszyńskiego, Krajoznawczą, Dożynkową, Światowida, Kogucią, Gościnną, Na Przełaj i Zakole. Nowy wygląd zyskała też pętla autobusowa (sygnalizacje świetlne pojawiły się na zbiegu z ul. Dożynkową i Gościnną – jako osobne projekty, które kosztowały kolejno 158 tys. i 155 tys. zł).
Prace realizowała firma Eurovia. Umowa z nią opiewała na 7,4 mln zł, z czego 1,4 mln zł to koszt przebudowy skrzyżowania Ligi Polskiej i Turystycznej. Inwestycja jest współfinansowana z pieniędzy unijnych – z Regionalnego Programu Operacyjnego pochodzi 4,4 mln zł.
Zła
9 stycznia 2019 @ 16:28
A korki jeszcze większe niż były!!! Czyzby jakiś „Misiewicz”był autorem rozwiązań ze światłami? Czy ktoś sie przyjrzał natężeniu ruchu w godzinach porannych? Od szkoły w Złotorii korek, korek, korek…. Pogratulować pomysłu!
FRanek
8 stycznia 2019 @ 16:09
Dlaczego na jezdni są wszystkie znaki poziome, a na drogach rowerowych nie ma znaków P-23 (rowerek)? Potem piesi mówią, że nic nie wiedzą o jakiejś drodze dla rowerów, a kierowcy swobodnie tam parkują. Przejazdy dla rowerzystów P-11 też bez czerwonego tła, a pan prezydent zapewniał, że „malujemy przejazdy na czerwono”.