Z jednego wydziału zrobią dwa. Czy to usprawni rejestrację aut w urzędzie?

Box2 Wiadomości
fot. Łukasz Piecyk

Szykują się zmiany w organizacji jednostek urzędu miasta. Wydział ewidencji i rejestracji zostanie podzielony na dwie jednostki: wydział komunikacji i wydział ewidencji i zezwoleń. Jak podkreślają urzędnicy, ma to usprawnić pracę i przyspieszyć obsługę interesantów.

Toruński magistrat już się przygotowuje do tych zmian organizacyjnych. Wydział ewidencji i rejestracji (zajmujący się m.in. rejestracją pojazdów, wydawaniem prac jazdy, rejestracją działalności gospodarczej czy wydawaniem zezwoleń na sprzedaż alkoholu), działający od lat
w budynku przy Wałach gen. Sikorskiego 25, zostanie podzielony na dwie jednostki: wydział komunikacji oraz wydział ewidencji i zezwoleń.

– Celem zmian w organizacji wydziałów jest usprawnienie pracy i przyspieszenie obsługi interesantów – tak te zmiany tłumaczy Magdalena Stremplewska, rzecznik prasowy prezydenta Torunia.

Na czele wydziału komunikacji stanie Krzysztof Kisielewski, dotychczasowy szef wydziału ewidencji i rejestracji. Miasto ogłosiło już konkurs na dyrektora wydziału ewidencji i zezwoleń.

Czym zajmie się wydział komunikacji? W tej jednostce magistratu będą realizowane następujące zadania:

  • rejestrowanie pojazdów;
  • wydawanie, zatrzymywanie, cofanie uprawnień do kierowania pojazdami;
  • prowadzenie ewidencji działalności regulowanej;
  • nadzór nad ośrodkami szkolenia kierowców;
  • nadzór nad stacjami kontroli pojazdów.

Jakie nowości są planowane w wydziale komunikacji? Urzędnicy przygotowują przetarg na dostarczenie systemu kolejkowego. Chodzi o wprowadzenie „numerkomatów”, które wskażą numer interesanta w kolejce i szacowany czas oczekiwania na podejście do stanowiska.

Oprócz tego można będzie także rejestrować swoją wizytę w urzędzie za pośrednictwem internetu. – Te udogodnienia zostaną wdrożone w ciągu kilku miesięcy – zapowiada Stremplewska.

Siedzibą wydziału komunikacji pozostanie budynek przy Wałach gen. Sikorskiego 25. Wydział ewidencji i zezwoleń ma zaś działać w budynku przy Szosie Chełmińskiej 27 – przy miejskim targowisku. Będzie się zajmować następującymi sprawami:

  • prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej;
  • wydawanie licencji i zezwoleń na wykonywanie transportu drogowego;
  • wydawanie zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych;
  • wydawanie zezwoleń na prowadzenie małej gastronomii i sezonowych ogródków gastronomicznych;
  • wydawanie zezwoleń na używanie materiałów pirotechnicznych;
  • prowadzenie ewidencji i nadzoru nad stowarzyszeniami, fundacjami, klubami sportowymi;
  • wydawanie kart wędkarskich;
  • rejestracja łodzi;
  • rejestracja psów uznawanych za niebezpieczne.

W tej chwili w wydziale ewidencji i rejestracji jest zatrudnionych 35 osób. W wydziale komunikacji przewiduje się 27 etatów, a w wydziale ewidencji i zezwoleń – 11. Łączna liczba etatów po zmianach to 38. Te zmiany w organizacji wejdą w życie 1 czerwca br.

Tagged
Wojciech Giedrys
Dziennikarz, redaktor wydań "Tylko Toruń" i działów on-line serwisów tylkotorun.pl i pozatorun.pl. Od 1999 r. w Toruniu.
http://fb.me/wojciech.giedrys

1 thought on “Z jednego wydziału zrobią dwa. Czy to usprawni rejestrację aut w urzędzie?

  1. Usprawnienie dobre sobie…
    Dorzucenie 3 etatów.
    Kolejnego dyrektora, kierownika i jednego pracownika.

    Za takie same pieniądze zatrudniłby 5 pracowników do obsługi interesantów…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *