Rozkopany Toruń. Tak przebiegają prace na budowie nowej linii tramwajowej [ZDJĘCIA]
Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu donosi, że prace na budowie nowej linii tramwajowej prowadzone są już na niemal wszystkich zaplanowanych odcinkach. Pierwszy tramwaj wyruszy po nowym torowisku na Jar w przyszłym roku. Na jakim etapie są prace obecnie?
Na pl. NOT trwa rozbiórka podbudowy starego torowiska i weryfikacja sieci podziemnych. Na ul. Chełmińskiej powstaje nowa sieć wodociągowa i i fundamenty pod słupy trakcyjne. Od targowiska do ul. Dekerta trwają przygotowania do betonowania dolnej płyty torowej, a od Dekerta do ul. Podgórnej – montaż i betonowanie górnej płyty. Wkrótce rozpocznie się także betonowanie płyty torowiska od ul. Podgórnej do Trasy Prezydenta Raczkiewicza.
– Na ul. Długiej trwają prace brukarskie. Na skrzyżowaniu ul. Polnej i Ugory układane są płyty prefabrykowane na torowisku. Wykonawca spieszy się, by jak najszybciej przełożyć ruch na jezdnię południową i odblokować ul. Traktorową. Wzdłuż ul. Watzenrodego układane są warstwy podbudowy pod przyszłe torowisko. Na odcinku od Hubego do Grasera układana jest warstwa humusu pod zielone torowisko, a od Hubego do Strobanda wylewana jest górna płyta torowa – wymienia Sylwia Derengowska, rzecznik prasowy MZK Toruń.
Budowa nowego torowiska zakończy się w przyszłym roku.
Lewobrzeże
10 czerwca 2022 @ 09:03
Znowu linia na JAR. Chyba wszyscy mają już jej dosyć, a już na pewno mieszkańcy lewobrzeżnej części miasta, o której UM zapomniał. Tu od dawna domagano i domagają się mieszkańcy tramwajów. Domagają się też poprawy skomunikowania osiedli. Dla przykładu takie Czerniewice. 2500 mieszkańców ma do dyspozycji tylko dwie linie, gdzie jedna poza szczytem jeździ co 40 minut, a druga praktycznie cały dzień co godzinę. Brakuje połączeń bezpośrednich z wieloma częściami miasta do których jedną linią jechało by się pół godziny, a z przesiadkami jedzie się nawet 1,5 h.