Awanse i angaże w toruńskim Urzędzie Miasta
36 pracowników Urzędu Miasta Torunia odebrało z rąk prezydenta Michała Zaleskiego akty nadania awansu zawodowego. Dodatkowo dwie osoby otrzymały angaże na nowe stanowiska.
W tym roku, wśród 36 awansów: 6 dotyczy osób awansujących ze stanowiska podinspektora na specjalistę. Jeden awans z podinspektora na starszego specjalistę. Ze stanowisk inspektorów na starszych inspektorów awansowano 10 osób, a ze starszego inspektora na głównego specjalistę 18 osób.
Z radością spełniacie najwyższy poziom standardów urzędniczek i urzędników samorządowych w Toruniu. Gratuluję dzisiejszych awansów, życzę udanej dalszej pracy zawodowej – mówił prezydent Zaleski. – Dla tych, przed którymi jeszcze kolejne awanse, oczywiście życzę tychże kolejnych, a dla tych, którzy już mają poziom najwyższy awansowy, buławy w plecaku i dalszego rozwoju. Dziękuję za pracę, którą w tej chwili wykonujecie na rzecz Miasta Torunia. Dziękuję za to, że dzięki temu możemy mówić, iż Urząd Miasta Torunia jest kompetentnym urzędem, działa w sposób zorganizowany i jest dobrze przygotowany do potrzeb mieszkanek i mieszkańców.
Wnioski o awanse dla pracowników składali dyrektorzy poszczególnych wydziałów. Zasada jest taka, że awans następuje o jeden szczebel zaszeregowania w górę. Obecnie, w strukturze kadry urzędniczej, jest około dziesięciu szczebli – od najniższego stanowiska urzędniczego – podinspektora poprzez specjalistę, starszego specjalistę, inspektora i starszego inspektora, a następnie stanowiska o poszerzonym zakresie zadań: głównego specjalistę, kierowników referatów i biur aż po dyrektorów wydziałów i ich zastępców. Z każdym stopniem łączy się określony zakres obowiązków i widełki płacowe.