Dodatek węglowy – kiedy można złożyć wniosek?
Ustawa o dodatku węglowym weszła w życie. Urząd Miasta Torunia informuje, jak można składać wnioski i komu przysługuje świadczenie.
Dodatek węglowy dla jednego gospodarstwa domowego wynosi 3000 złotych i przysługuje on tym, którzy ogrzewają swoje domy węgiel kamienny, brykiet lub pelet zawierający co najmniej 85 procent węgla kamiennego.
Wnioski będzie można składać:
- elektronicznie – za pośrednictwem platformy ePUAP (jako załącznik do pisma ogólnego skierowany do Toruńskiego Centrum Świadczeń Rodzinie) – od momentu publikacji druku wniosku do 30 listopada 2022 r.
- tradycyjnie (papierowo) – od momentu publikacji druku wniosku do 30 listopada 2022 r.
W sposób tradycyjny wnioski będzie można składać w następujących punktach:
- w siedzibie Wydziału Środowiska i Ekologii przy ul. Wały Gen.Sikorskiego 12, 87-100 Toruń – od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 17:00,
- w siedzibie w Wydziale Gospodarki Komunalnej ul. Legionów 220, 87-100 Toruń – od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 17:00.
Zostanie uruchomiona elektroniczna rejestracja terminu. Formularz wniosku o dodatek osłonowy jest dostępny na stronach: bip.torun.pl oraz tcsr.torun.pl. Należy wpisać w druku wniosku adres poczty elektronicznej – na wskazany we wniosku adres poczty elektronicznej będzie wysłana informacja o przyznaniu dodatku węglowego.
Wypłatę świadczeń będzie realizowało Toruńskie Centrum Świadczeń Rodzinie.