Jak współpracować z organizacjami pozarządowymi? Trwają konsultacje społeczne
Do 7 października można zgłaszać swoje uwagi do tworzonego właśnie “Programu współpracy Gminy Miasta Toruń z organizacjami pozarządowymi w 2023 r.”
To drugi etap konsultacji społecznych, które dotyczą dokumentu powstającego we współpracy Wydziału Komunikacji Społecznej i Informacji Urzędu Miasta Torunia oraz Rady Działalności Pożytku Publicznego przy udziale toruńskich organizacji pozarządowych.
Prace nad dokumentem ruszyły 28 czerwca. Wtedy zaproszono organizacje pozarządowe współpracujące z miastem do udziału. 6 lipca odbyło się spotkanie warsztatowe „Wspólnie o programie”, podczas którego zbierano propozycje. Wstępny projekt omówiono 5 września podczas posiedzenia RDPP.
Zgłaszane uwagi dotyczyły przede wszystkim priorytetowych zadań publicznych, które mogłyby być realizowane w 2023 r. Wskazano zadania, które powinny być realizowane na rzecz osób wykluczonych, wymagających wsparcia, dotyczące promocji wolontariatu, a także wsparcia uchodźców i obcokrajowców, ujęto je w opracowywanym programie. Mówiono także o konkursach dla organizacji pozarządowych, pomocy prawnej czy też funkcjonowaniu Centrów Aktywności Lokalnej – ze względu na swoją szczegółowość zagadnienia te nie są możliwe do ujęcia w programie, będą jednak wykorzystane do ustalania warunków konkursów na wykonywanie zadań w następnych latach.
W ramach drugiego etapu konsultacja zainteresowane osoby i organizacje mogą wnosić uwagi do treści wstępnego projektu dokumentu. Można to zrobić za pomocą poczty elektronicznej, na adres: konsultacje@um.torun.pl, albo listownie, wysyłając uwagi pocztą na adres: Urząd Miasta Torunia, Wydział Komunikacji Społecznej i Informacji, Wały gen. Sikorskiego 8, 87-100 Toruń.
Po rozpatrzeniu nadesłanych uwag, końcowy projekt programu zostanie przedstawiony przez prezydenta miasta, w formie projektu uchwały, Radzie Miasta Torunia, na sesji w dniu 17 listopada. Aktualną wersję projektu można znaleźć tutaj.