Koronawirus. Gdzie można załatwić sprawę w urzędzie?
W związku ze stanem epidemicznym, instytucje publiczne podejmują środki ograniczające ryzyko rozszerzenia się koronawirusa. Toruński Urząd Miasta zmienia sposób funkcjonowania, aby kontakt na linii urzędnicy – mieszkańcy przebiegał w sposób bezpieczny, o czym poinformował w poniedziałek popołudniu prezydent Michał Zaleski.
– Urząd Miasta jest dostępny cały czas, za pośrednictwem łączy telefonicznych oraz elektronicznych. Maile, SMS – to wszystko dociera do nas. Numery telefonów, adresy mailowe, znajdziecie państwo na stronach internetowych Urzędu Miasta. Proszę jak najczęściej z tego korzystać – zaapelował prezydent. – Informuję, iż tylko w kilku miejscach, my, urzędnicy Urzędu Miasta, będziemy na państwa czekali.
Nie wszystkie sprawy urzędowe można załatwić przez internet, telefon lub za pomocą profilu zaufanego. Które punkty urzędu pozostaną otwarte?
Czynne będą dwa punkty informacyjne: w budynku przy ul. Wały gen. Sikorskiego 8 oraz przy ul. Grudziądzkiej 126. Będzie to przede wszystkim punkt składania dokumentów i korespondencji adresowanych do Urzędu Miasta.
W pozostałych punktach trzeba będzie się uprzednio umówić na wizytę. Drogą mailową lub telefoniczną trzeba zapowiedzieć swoją wizytę w Wydziale Komunikacji przy ul. Wały gen. Sikorskiego 25. Trzeba stawić się tam osobiście np. w przypadku odbioru dowodu rejestracyjnego. W Wydziale Spraw Administracyjnych przy ul. Batorego 38/40 osobiście będzie można załatwić sprawy związane z dowodem osobistym.
Prezydent zaapelował także o rozważenie, czy sprawa, z którą chcemy się udać do urzędu, jest możliwa do załatwienia w późniejszym terminie.
W Urzędzie Stanu Cywilnego przy ul. Bydgoskiej 5 rejestracja zgonów następuje bezpośrednio na miejscu. Tutaj przyjęty zostanie każdy, niezależnie od tego, czy uprzedził o wizycie, jednak rekomendowany jest uprzedni kontakt i zawiadomienie o pojawieniu się.
– Dla osób, które planują śluby w Urzędzie Stanu Cywilnego przypomnienie, iż jeżeli ślub przypada w jakimś terminie, to czas na zgłoszenie tego to nie później niż 31 dni przed tym terminem. W związku z tym, planując śluby w drugiej połowie roku, można odłożyć załatwianie formalności na termin późniejszy – tłumaczył prezydent Michał Zaleski.
Miejski zespół ds. orzekania niepełnosprawności przy ul. Fałata 39 będzie dalej działał w sprawach wydawania nowych orzeczeń i podwyższania stopnia orzeczenia, po uprzednim kontakcie telefonicznym lub mailowym, kiedy będzie można umówić termin i cel wizyty. Przy wspomnianym już wcześniej budynku ul. Grudziądzkiej 126 w najbliższych dniach czynna będzie Kasa Urzędu Miasta.
– Jeżeli ktoś chce dokonać wpłaty gotówkowej, proszę, aby robić to tylko w sytuacji koniecznej, w obliczu naglących terminów rozliczeń z miastem – to nie są w tej chwili sprawy najważniejsze – podkreślił prezydent. – Najważniejsze, abyśmy sami chronili siebie nawzajem przed zagrożeniem przeniesienia wirusa.
Wymienione punkty będą jedynymi miejscami, gdzie w najbliższym czasie będzie można załatwić sprawy urzędowe osobiście.
Prezydent odniósł się także do kilku mniejszych spraw związanych z obecną sytuacją, w tym do kwestii parkometrów.
– Od jutra parkomaty będą wyłączone z użytku. W związku z tym nie ma możliwości płacenia w parkomatach. Także nie ma potrzeby płacenia za miejsca parkingowe w strefie płatnego parkowania. Parkomaty zostaną ofoliowane i opisane jako nieczynne i nie będzie możliwości korzystania z nich – wyjaśniał.