Wiemy już, jak będzie wyglądał plakat tegorocznej edycji Camerimage Festival
Tegoroczną edycję EnergaCAMERIMAGE promować będzie plakat, za koncepcję graficzną którego ponownie odpowiada Piotr Jabłoński. Oficjalny plakat 31. edycji festiwalu nawiązuje do tradycji ilustracyjnych magazynu „The New Yorker”.
Piotr Jabłoński już po raz czwarty zaprojektował plakat festiwalu Camerimage. Wcześniej współpracował w tym zakresie z twórcami wydarzenia w 2017, 2019 oraz 2022 r. Plakat tegorocznego, 31. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego EnergaCAMERIMAGE, nawiązuje formalnie do tradycji ilustracyjnych magazynu „The New Yorker”.
– Autor plakatu składa hołd X muzie i zamyka w ten sposób żabią metaforę powrotu Festiwalu do Torunia, zawartą w jego poprzednich kreacjach dla edycji z 2019 i 2022 r., rozpoczynając nową, symboliczną opowieść o miejscu kina w panteonie sztuk – czytamy na stronie Camerimage. – Założenia kompozycyjne plakatu nie postulują wyższości rzemiosła filmowego nad malarstwem, ale pozwalają zająć należne mu miejsce wśród współczesnych sztuk. Doceniają wartość artystycznego wyrazu niesionego wraz z filmowym obrazem i kierują nie wprost uwagę na stopień imersji w przeżywaniu opowiadanej w ten sposób historii. Czyni to tym samym z autorów zdjęć pełnoprawnych artystów, których głos powinien być słyszany, a właściwie „dostrzegany”, co idealnie definiuje ideę Festiwalu EnergaCAMERIMAGE.
Przypominamy, że 31. EnergaCAMERIMAGE odbędzie się w dniach 11-18 listopada 2023 r. w Toruniu, a jego sponsorem tytularnym i strategicznym po raz kolejny została Energa Grupa ORLEN.