Pozycjonowanie stron czy Google Ads – co wybrać?
Chcesz, aby Twoja strona internetowa miała dobrą widoczność, a firma, którą prowadzisz, cieszyła się zaufaniem wśród klientów? Z pewnością, aby osiągnąć ten cel, musisz włożyć nieco zaangażowania i czasu w odpowiednie działania w sieci, dzięki którym wypromujesz swój biznes, zdobywając przy tym uwagę odbiorców. Możesz to zrobić na dwa sposoby – organicznie oraz płatnie, korzystając z kampanii reklamowych. Żaden z nich nie wyklucza siebie nawzajem, a wprost przeciwnie – idealnie się uzupełniają, dając gwarancję sukcesu na długo. Podpowiadamy, co wybrać i jakie efekty uzyska się dzięki każdej z dostępnych możliwości.
Jak wpływa na siebie pozycjonowanie i Google Ads?
Prowadząc biznes, trzeba nieustannie mieć oczy szeroko otwarte, by obserwować, jak działa konkurencja i skutecznie wyprzedzać ją o krok. Jednak, aby podejmowane działania przynosiły korzyści, należy działać z głową, mając świadomość każdej podejmowanej przez siebie decyzji. Jeśli interesuje Cię pozycjonowanie firm w Toruniu, działasz długofalowo, zyskując wysokie pozycje w wyszukiwarce Google.
Warto mieć na uwadze, że działania płatne w postaci kampanii Google Ads tego nie zapewniają. PPC nie umożliwia bezpośredniego poprawienia pozycji organicznych. W tym przypadku kampanie oczywiście mają wpływ na widoczność strony, jej zasięg, ale nie można wykupić sobie w żaden sposób lepszych wyników. Jednocześnie zajmują one dość sporo przestrzeni w SERP, co niekiedy sprawia, że wysokie wyniki organiczne znacząco rozciągają się na kilku kartach. Ponadto kampanie Google Ads mają inne algorytmy wyszukiwania niż te stosowane w SEO.
Dlatego wiele osób decyduje się na połączenie działań organicznych z kampaniami płatnymi, wiedząc, że to znacząco zwiększy ekspozycję strony internetowej w wyszukiwarce Google na zapytania Twoich potencjalnych klientów. Każde z podejmowanych działań działa niezależnie, stąd też kompleksowa strategia i jej sukcesywna realizacja na pewno przyniesie pozytywne efekty. W tym celu najlepiej wybrać renomowaną agencję marketingową, której specjalizacją jest Pozycjonowanie Toruń, czyli zwiększanie widoczności na zapytania lokalne. Tacy specjaliści, doskonale wiedzą, co zrobić, by Twoja strona osiągała pożądane wyniki.
Jakie są wady i zalety pozycjonowania stron?
Aby lepiej zrozumieć temat, wyjaśniamy podstawowe korzyści, które płyną z pozycjonowania i zwracamy uwagę także na ciemniejszą stronę medalu. W końcu nigdy nie ma idealnych rozwiązań pozbawionych wad – także w sieci. Jeśli chodzi o główne zalety, które daje pozycjonowanie stron, to skuteczność działania przy niewielkim nakładzie finansowym. Jednak wymaga to cierpliwości, ponieważ w zależności od branży, konkurencji i włożonej pracy, efekty mogą pojawić się po kilku miesiącach. Ponadto, by osiągnąć zadowalające wyniki, trzeba wykazać się wiedzą, która musi być sukcesywnie rozszerzana oraz doświadczeniem. Mimo to warto podjąć się tego zadania, ponieważ pozycjonowanie firmy w Toruniu pozwala na zbudowanie zaufania do marki i jej wiarygodności, a także na uzyskanie świetnych efektów na długi czas. To sposób na stały i regularny ruch na stronie internetowej, który z pewnością przełoży się na zyski.
Jakie są zalety i wady kampanii Google Ads?
Także i kampanie płatne Google Ads nie są pozbawione mnóstwa korzyści i kilku wad, na które użytkownicy zwracają uwagę. Przede wszystkim zacznijmy od tego, że w tym przypadku efekty są natychmiastowe – nie musimy na nie czekać miesiącami czy latami – jednak przy tym są również krótkotrwałe, więc wymagają nieustannej pracy. Jednak warto spróbować kampanii Google Ads choćby z uwagi na możliwości kierowania na lokalizacje, odbiorców, targetowanie pod kątem zainteresowań. To świetny sposób, by trafić do takich osób, na których nam zależy. Z uwagi na nieustannie rosnącą popularność działań płatnych, rośnie konkurencja i koszty związane z prowadzeniem promocji. Konieczna jest także stała optymalizacja reklam, by poprawiać wyniki i docierać do sporej liczby odbiorców. Szczególnie warto zdecydować się na Google Ads, gdy planujemy krótkotrwałe kampanie, np. związane z akcjami czy świętami.