Przebudowa ul. Łukasiewicza. Możesz zdecydować, co się zmieni
Mieszczącą się na toruńskich Bielanach ul. Łukasiewicza czeka przebudowa. O tym, co dokładnie zostanie zmienione, zadecydują mieszkańcy, wybierając spośród trzech różnych koncepcji zmian. Opinie można przesyłać do 27 maja.
Trwa przygotowywanie dokumentacji kosztorysowo-projektowej dla przebudowy ul. Łukasiewicza na odcinku od ul. Szosa Okrężna do ul. Fałata. W planach jest m.in. rozbudowa parkingu. Pracą nad dokumentacją zajmuje się Miejski Zarząd Dróg.
– Dokumentację chcemy przygotować wspólnie z mieszkańcami, w ramach realizowanych przez nas konsultacji społecznych. Przygotowaliśmy trzy koncepcje, w których zostały zawarte podstawowe założenia i zakres, jaki planujemy zrealizować. Upubliczniamy te materiały i zachęcamy do zgłaszania internetowych zapytań, uwag i sugestii. Chcemy wypracować z mieszkańcami rozwiązanie, które posłuży projektantowi do dalszych prac – mówi Rafał Wiewiórski, dyrektor MZD z Toruniu.
Materiały znaleźć można na stronie www.mzd.torun.pl w zakładce „Zaprojektuj ulicę”. Swoje uwagi do MZD przesyłać można do 27 maja na adres mzd@mzd.torun.pl z dopiskiem „Przebudowa ul. Łukasiewicza”. Należy również wskazać wybraną przez siebie koncepcję przebudowy. Koncepcje oparte zostały o Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego:
- Koncepcja 1
- 1. Wykonanie tzw. „przebicia” , tj. połączenia jezdni pomiędzy ul. Szosa Okrężna a Fałata,
2. Likwidacja garaży,
3. Wykonanie ciągu pieszo-rowerowego po północnej stronie ulicy,
4. Budowa miejsc postojowych,
5. Budowa chodników / ciągów pieszych,
6. Przebudowa skrzyżowania Łukasiewicza / Fałata
- 1. Wykonanie tzw. „przebicia” , tj. połączenia jezdni pomiędzy ul. Szosa Okrężna a Fałata,
- Koncepcja 2
- 1. Brak – jak obecnie – tzw. „przebicia” pomiędzy ul. Szosa Okrężna a Fałata,
2. Likwidacja garaży,
3. Wykonanie ciągu pieszo-rowerowego po północnej stronie ulicy Łukasiewicza od Szosy Okrężnej do placu do zawracania; dalej osobno ścieżka rowerowa (po stronie południowej) i chodnik (po północnej),
4. Budowa miejsc postojowych, chodników,
5. Budowa dwupoziomowego parkingu dla samochodów osobowych,
6. Przebudowa skrzyżowania Łukasiewicza / Fałata,
- 1. Brak – jak obecnie – tzw. „przebicia” pomiędzy ul. Szosa Okrężna a Fałata,
- Koncepcja 3
- 1. Brak – jak obecnie – tzw. „przebicia” pomiędzy ul. Szosa Okrężna a Fałata,
2. Likwidacja garaży,
3. Wykonanie osobno: ścieżki rowerowej i chodnika na całej długości opracowania
4. Budowa miejsc postojowych;
5. Pozostawienie miejsca na obiekt kubaturowy / ewentualnie wykonanie miejsc postojowych w poziomie terenu (odseparowanych od jezdni głównej – osobny zjazd)
6. Przebudowa skrzyżowania Łukasiewicza / Fałata, w układzie zbliżonym do istniejącego, zastosowanie tzw. „wyniesionego skrzyżowania”
- 1. Brak – jak obecnie – tzw. „przebicia” pomiędzy ul. Szosa Okrężna a Fałata,