Co nowego przy rozbudowie Szosy Okrężnej?
Rozpoczęte w październiku roboty drogowe przy Szosie Okrężnej cały czas trwają. Ich zakończenie planuje się na sierpień 2025 r. Jak wygląda zaawansowanie prac?
Inwestycja jest realizowana na odcinku od ul. Łukasiewicza do Trasy Prezydenta Raczkiewicza. Na skrzyżowaniu Szosy Okrężnej z ul. Gagarina powstaje nowe rondo turbinowe. Prace nie zwalniają też na odcinku od ul. Gagarina do skrzyżowania z ul. Łukasiewicza.
– Wykonane zostało koryto jezdni i warstwa odsączająca z piasku. Na tym odcinku trwa również ustawianie krawężników. Zabezpieczono rurami ochronnymi sieć ciepłowniczą, która „biegnie” pod Szosą Okrężną. Do tego celu użyto około 40 metrów rur – informuje Agnieszka Kobus-Pęńsko, rzeczniczka prasowa MZD w Toruniu.
Od skrzyżowania ul. Gagarina w kierunku ul. Polnej powstaje kanalizacja teletechniczna, usuwane są kolizje energetyczne i trwa demontaż starego oświetlenia. W poniedziałek (13 maja) drogowcy ruszyli z korytowaniem jezdni po stronie wschodniej na odcinku od pętli tramwajowej UMK do skrzyżowania Szosy Okrężnej z ul. Gagarina. W tej chwili trwają też prace nad budową przyłączy wodociągowych, które w przyszłości będą zasilać obiekty Uniwersytetu Mikołaja Kopernika oraz działki rekreacyjne zlokalizowane przy ul. Szosa Okrężna. Wkrótce ruszą kolejne prace.
– Na przełomie maja i czerwca br. wykonawca rozpocznie przebudowę magistrali wodociągowej, która jest zlokalizowana pod ul. Gagarina – mówi Agnieszka Kobus-Pęńsko.
Przypomnijmy, zmiany czekają blisko 800-metrowy odcinek Szosy Okrężnej, gdzie powstaną dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, droga rowerowa i chodnik. Co ważne, powstające rondo turbinowe na skrzyżowaniu ul. Gagarina z Szosą Okrężna usprawni ruch w tym miejscu. Koszt inwestycji to prawie 18,5 mln zł, z czego ponad 2,1 mln zł zagospodarowane zostanie na zieleń. Miasto pozyskało na tę inwestycję 50 proc. dofinansowania ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.