Czas na remont dworców Miasto i Wschodniego! Jest już przetarg na projekt
Magistrat ogłosił przetarg na dokumentację projektową remontu dworców: Toruń Miasto i Toruń Wschodni oraz linii kolejowej między toruńskimi stacjami. To możliwe dzięki porozumieniu ze spółkami PKP.
Dokumentacja projektowa, którą chce zlecić magistrat, otworzy drogę dla kilku zadań m.in, remontu dworców Toruń Miasto i Toruń Wschodni z infrastrukturą dworcową, budowy nowych przystanków kolejowych i modernizacji linii kolejowej nr 353 między Toruniem Głównym a Toruniem Wschodniej w ciągu której znajduje się most kolejowy.
Oferenci mogą się zgłaszać do urzędu miasta do 21 maja. Na opracowanie projektu zwycięska firma będzie mieć rok od zawarcia umowy.
Realizacja tych wszystkich zadań będzie możliwa dzięki porozumieniu zawartemu przez miasto ze spółkami kolejowymi – PKP SA i PKP Polskie Linie Kolejowe. PLK będzie mieć na swoich barkach m.in. modernizację mostu kolejowego im. Ernesta Malinowskiego i budowę drugiego toru pod pl. Pokoju Toruńskiego, przebudowę szlaku Toruń Miasto – Toruń Wschodni, przebudowę stacji Toruń Miasto z przedłużeniem tunelu podziemnego do ul. Sowińskiego, modernizację stacji Toruń Wschodni wraz z peronami i istniejącym przejściem podziemnym.
PKP SA ma zająć się przebudową dworców: Toruń Miasto i Toruń Wschodni. Jak się zmienią? Kasy na Dworcu Miasto pozostaną w tym samym miejscu (obecnie nie działają). Na parterze przewidziano m.in. pomieszczenia pod lokale komercyjne i ogólnodostępne toalety. Pierwsze piętro może być wykorzystane np. jako hotel.
Większych zmian nie będzie też w obsłudze pasażerów na Dworcu Wschodnim – kasy pozostaną po prawej stronie od wejścia. Obiekt ma zostać dostosowany do potrzeb niepełnosprawnych. Poza tym pojawią się też lokalne komercyjne.
Do miasta należeć będzie zaś m.in. przebudowa ul. Sowińskiego na odcinku od pl. Pokoju Toruńskiego do mostu kolejowego, budowa węzła przesiadkowego komunikacji miejskiej/podmiejskiej przy dworcu Toruń Wschodni wraz ze zmianą układu drogowego skrzyżowania ulic Żółkowskiego i Skłodowskiej-Curie.
Oprócz tego do miasta ma należeć też: budowa ciągu pieszo-rowerowego od dworca Toruń Miasto do ul. Dybowskiej wraz z jednostronną lub dwustronną kładką pieszo-rowerową na moście kolejowym, a także przebudowa kładki Garbaty Mostek.
Te wszystkie inwestycje będą realizowane pod wspólnym szyldem. Są częścią większego projektu – drugiej edycji programu BiT City.
alask
14 maja 2019 @ 15:31
Do dzisiaj pamiętam, jak w latach 60.-tych, chodziliśmy kupować dla całej rodziny zupy z wkładką, w barze na Dworcu Wschodnim. Zupy były tak tanie, że gotowanie samemu było droższe, a smak palce lizać. Nie stać nas było na jedzenie mięsa w powszedni dzień. W niedziele było mięso z królika.