Filary mostu im. Piłsudskiego zabezpieczone. Będzie łatwiej zmywać graffiti
Przy okazji remontu mostu drogowego im. marszałka Piłsudskiego pojawia się często hasło „antykorozja”. Powłoka antykorozyjna, czyli taka, która ma zabezpieczyć i ochronić stalową konstrukcję obiektu przed szkodliwym wpływem warunków atmosferycznych została wykonana na całym remontowanym obiekcie.
W pierwszym etapie wykonawca prowadził roboty na konstrukcji mostu powyżej jezdni. Przy tych pracach pracowało około 50 osób. Dla zapewnienia sprawnego przebiegu tego etapu prac na budowę dostarczono około 40 tirów rusztowań.Do wykonania zabezpieczenia stosowane były cztery systemy epoksydowo – poliuretanowe. Na wykonanie powłoki antykorozyjnej konstrukcji nad jezdnią zużyto około 30 ton farby. Wiele prac wykonywanych było w nocy. W II etapie, realizowanym w tym roku, prace antykorozyjne objęły konstrukcję od poziomu jezdni w dół.
Roboty antykorozyjne były prowadzone także na podporach mostu. Po wcześniejszym ich oczyszczeniu, nałożono tzw. hydrofobizację, czyli powłokę, która zabezpiecza beton przed różnymi rodzajami korozji. Na podporach na lądzie wykonana będzie dodatkowa powłoka – tzw. antygraffiti, umożliwiająca zmycie z niej warstwy graffiti.
Tak wygląda podpora przed nałożeniem powłoki:
A tak natomiast już z podporą: