Infolinia Polskiego Bonu Turystycznego już działa
Od piątku działa całodobowa infolinia Polskiego Bonu Turystycznego. Informacje na ten temat można uzyskać dzwoniąc pod numer telefonu 22 11 22 111. W ciągu pierwszych 4 godzin działania infolinii odebrano ponad 1000 telefonów. Pytania można przesyłać również mailowo pod adres bon@zus.pl.
– Konsultanci specjalnej infolinii udzielają informacji osobom, które chcą skorzystać z Polskiego Bonu Turystycznego oraz podmiotom turystycznym, które chcą przystąpić do programu. Wyjaśniają wątpliwości dotyczące między innymi prawa do bonu – mówi prof. Gertruda Uścińska, prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
– Obsługa bonu będzie odbywać się na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Aby skorzystać z bonu, należy posiadać profil na PUE ZUS. Można go założyć m.in. przy pomocy Profilu Zaufanego oraz bankowości elektronicznej – informuje Krystyna Michałek, rzecznik regionalny ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.
Chcący przystąpić do programu Polski Bon Turystyczny przedsiębiorcy turystyczni i organizacje pożytku publicznego, za pośrednictwem PUE ZUS będą mogły złożyć oświadczenie. Zostaną dzięki temu wpisane na listę podmiotów turystycznych prowadzoną przez Polską Organizację Turystyczną. Lista zarejestrowanych podmiotów turystycznych, uprawnionych do przyjmowania płatności za pomocą bonu zostanie opublikowana na stronach www.bonturystyczny.gov.pl, www.pot.gov.pl i www.polska.travel.