Jak nas widzą? Toruń w Pytaniu na Śniadanie i na blogu podróżniczym
Miasto aktywnie uczestniczy w ogólnopolskich akcjach promocyjnych i stara się w ten sposób wspierać lokalną branżę turystyczną. Toruń stał się bohaterem jednego z odcinków Pytania na Śniadanie. Wizytę w grodzie Kopernika polecała ostatnio także blogerka podróżnicza z bloga MyWayTrip.
Działania, podejmowane przez miasto w celu wspierania lokalnej branży turystycznej, opierają się m.in. na wynikach ankiety, w której toruńscy przedsiębiorcy przedstawiali swoje oczekiwania. Badanie przeprowadzane było w marcu przez Toruński Ośrodek Informacji Turystycznej. W ankiecie wzięło udział 50 podmiotów. Okazało się, że przedsiębiorcy z branży turystycznej oczekują od włodarzy pomocy w postaci działań promocyjnych. Wskazywali m.in. na potrzebę szerszej promocji w mediach społecznościowych i organizacji podróży influencerów.
Miasto postanowiło przychylić się do oczekiwań przedsiębiorców. Pod koniec czerwca w Toruniu pojawiła się ekipa programu Onet Rano #wPodróży.
Toruń, na zaproszenie Urzędu Miasta Torunia, odwiedziła także instagramerka z bloga MyWayTrip. Autorka bloga, Ewa Kozłowska-Szymczak, polecała najciekawsze miejsca w grodzie Kopernika, który zwiedzała w trakcie czerwcowego Święta Miasta. W materiale nie zabrakło opisów najważniejszych atrakcji turystycznych, muzeów i obiektów sakralnych, ale także praktycznych wskazówek – m.in., jak dojechać do Torunia, gdzie nocować i co zjeść.
W niedzielę 12 lipca w Toruniu pojawiła się także ekipa Pytania na Śniadanie. Odcinek można obejrzeć w kilku częściach. Dziennikarze TVP2 odwiedzili m.in. Muzeum Toruńskiego Piernika i Dom Mikołaja Kopernika.
To nie jedyne akcje promocyjne, jakie podejmuje miasto. W dalszym ciągu uczestniczy w ogólnopolskim projekcie #CityIsReady. Dodatkowo, przygotowany został Toruński Bon Turystyczny czy seria filmów „Zajrzyj na toruńską starówkę”. Aktualnie trwa także konkurs „Zaproś najbliższych do Torunia”.