Coraz bliżej do powstania nowej linii tramwajowej. Prace trwają
Roboty na odcinku centrum poprzez Szosę Chełmińską, ul. Długą, Legionów, Polną i Watzenrodego do skrzyżowania ze Strobanda, są już bardzo zaawansowane. Dużo dzieje się także od ronda Strobanda do pętli, która powstaje przy ul. Heweliusza.
Tam prace ruszyły pod koniec ubiegłego roku, po uzyskaniu przez miasto dodatkowego dofinansowania. Koszt budowy tego etapu to ponad 23,2 mln zł (etap pierwszy, od pl. NOT do ronda Strobanda, będzie kosztował ponad 188,5 mln zł).
Wzdłuż torów stoją już słupy trakcyjne i trwa budowa torowiska. Na niektórych fragmentach tego etapu torowisko budowane jest w innej technologii niż wzdłuż etapu I. W miejscach poza skrzyżowaniami i peronami nie będzie tu całej płyty podtorowej, ale pod każdym z dwóch ciągów szyn ułożono zbrojone, betonowe belki. Zostaną one połączone poprzecznymi podkładami, na których będą montowane szyny. Na koniec torowisko zostanie zasypane humusem i obsadzone rozchodnikiem.
Płyty podtorowe pojawiły się już na peronach i skrzyżowaniach. Kończy się wykonywanie wylewek pod pozostałe fragmenty torowiska. Trwa także gięcie szyn na łukach i spawanie. Inne ekipy budują drogę dojazdową do pętli oraz chodnik i ścieżkę rowerową.
Budynek, w którym znajdzie się punkt obsługi pasażerów oraz pomieszczenia socjalne dla motorniczych, jest już pod dachem. Ułożono w nim instalacje, tynki, zamontowano stolarkę okienną i drzwiową.