Linia tramwajowa na Jar będzie przedłużona. Kto wybuduje nową cześć?
W kwietniu Toruń pozyskał dodatkowe pieniądze na budowę linii tramwajowej na Jar. Dzięki temu torowisko biec będzie aż do ul. Heweliusza, a nie jak pierwotnie planowano – Strobanda. W maju ogłoszono przetarg na realizację nowego odcinka, a teraz poznaliśmy jego wyniki. Wpłynęły trzy oferty.
Oferty w przetargu na II etap budowy linii tramwajowej na Jar – odcinek od ul. Strobanda do nowo projektowanej pętli przy ul. Jana Heweliusza – otwarto w piątek. Zgłosiło się trzech potencjalnych wykonawców:
- Progreg Infracity Sp. z o.o. z kwotą 26 089 373,79 zł;
- Strabag Sp. z o.o. z kwotą 30 447 215,27 zł;
- Konsorcjum firm: Intop Warszawa Sp. z o.o. (lider konsorcjum) i Balzola Polska Sp. z o.o. (partner konsorcjum) z kwotą 27 672 901,73 zł.
Oferty muszą jeszcze zostać sprawdzone pod względem formalnym i merytorycznym. W ramach drugiego etapu powstaną m.in. pętla przy ul. Heweliusza z dwoma peronami końcowymi i jednym peronem początkowym, dwa przystanki przy ul. Watzenrodego czy sygnalizacja świetlna na przejeździe samochodowym przez torowisko przy tej ulicy. Zmieni się także układ drogowy. Powstaną nowe chodniki i ścieżki rowerowe, a także stanowiska postojowe na pętli, koło planowanego budynku socjalnego dla motorniczych.
– Jeśli uda się sprawnie rozstrzygnąć postępowanie i zmieścić w środkach przewidzianych na tę inwestycję, ten odcinek torowiska zostanie wybudowany do połowy 2023 roku – poinformował w mediach społecznościowych prezydent Michał Zaleski.