Nowa linia tramwajowa – gdzie jeszcze trwają prace?
Na znacznej części budowy nowej linii tramwajowej od przejazdu kolejowo-tramwajowego, wzdłuż ul. Polnej, Ugorów i Watzenrodego do ronda Strobanda, gotowe jest już torowisko oraz sieć trakcyjna. Na pozostałych odcinkach prace wciąż trwają.
W minioną sobotę udostępniono dla ruchu cały plac NOT i Szosę Chełmińską w obydwu kierunkach. od pl. NOT do ul. Dekerta trwają jeszcze uzupełniające prace brukarskie i porządkowe. Do wykonania pozostała jeszcze droga rowerowa, malowanie znaków poziomych i zagospodarowanie zieleni.
W rejonie skrzyżowania Szosy Chełmińskiej z Trasą Prezydenta Raczkiewicza montowane są konstrukcje wiat przystankowych, a na odcinku od ul. Bema do Długiej niebawem rozpocznie się układanie mat rozchodnikowych, które utworzą zielone torowisko.
Obecnie z ruchu wyłączony jest odcinek na ul. Legionów od ronda Czadcy do Inżynierskiej. Możliwy jest tylko dojazd do posesji. Trwają roboty rozbiórkowe i frezowanie nawierzchni, a także przygotowania do montażu przejazdu kolejowo-tramwajowego. Samo rondo Czadcy jest już dostępne dla ruchu, a na Wielkim Rowie wybudowano lewoskręt do stacji paliw Miejskiego Zakładu Komunikacji.
Torowisko oraz sieć trakcyjna są już gotowe na odcinku od przejazdu kolejowo-tramwajowego na ul. Legionów do ronda Strobanda. Trwają prace przy urządzaniu zieleni i porządkowaniu terenu. Wzdłuż ul. Watzenrodego sadzone są krzewy i byliny, a łąki kwietne są już zagospodarowane i część z nich już kwitnie. Podobnie wzdłuż ul. Polnej.
Na całym odcinku stoją już wiaty przystankowe. Dzisiaj zaczyna się montaż konstrukcji pod pnącza na zielonych przystankach. Wzdłuż całej nowej linii zielonych przystanków będzie ich 14.
BIELAWY
1 czerwca 2023 @ 07:39
Na Bielawach czekamy na torowisko tramwajowe od lat 90.
Bielawy
1 czerwca 2023 @ 07:05
Straszne to jest jak oszukani zostali mieszkańcy bielawy i nikt o tym nie pamięta życzymy powodzenia karma zawsze wraca