Smarownice na torowisku zasili fotowoltaika
Na wschodnim odcinku torowiska tramwajowego w ciągu ul. Warneńczyka od pl. Chrapka do ul. Kościuszki ułożono już szyny. To dzięki dobremu tempu prowadzonych tam prac.
Dwa ostatnie słupy trakcyjne mają już gotowe fundamenty. Na ulicach Warneńczyka, Bażyńskich i na przyszłym rondzie kończy się układanie krawężników pod nowy układ drogowy. Niedługo ma zacząć się układanie ostatniej warstwy podbudowy pod nowa jezdnię, a zaraz po tym ruszą przygotowania do asfaltowania.
Na słupach trakcyjnych montowane są panele fotowoltaiczne. Mają one zasilić smarownice. Po zakończeniu prac po stronie wschodniej roboty przeniosą się na odcinek od strony nowej siedziby sądu.
Modernizacja torowiska w ciągu ul. Warneńczyka to czwarty i ostatni zarazem punkt prac związanych z programem BiT City II. Wcześniej zmodernizowano torowiska w ciągu Szosy Lubickiej, ul. Broniewskiego i Szosy Bydgoskiej. Łącznie pracami objęto ok. 1,2 tys. metrów toru pojedynczego torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną i układem drogowym na odcinku ul. Warneńczyka od ronda Chrapka za przejazd torowo-drogowy ulicy Podgórnej i Kościuszki. W większości torowisko będzie wykonane w technologii zielonej.
Remont dotyczy także przystanków, na których pojawi się nowy system informacji pasażerskiej. Koszt prac to niespełna 25 mln zł brutto, a ich wykonawcą jest Balzola. Zakończenie robót planowane jest w kwietniu przyszłego roku.