Torowisko na Jar w budowie. Jak przebiegają prace nad nową linią tramwajową?
Prace nad budową linii tramwajowej na osiedle Jar postępują. Roboty toczą się jednocześnie na kilku różnych odcinkach, a zmiany widać wyraźnie na zdjęciach z budowy.
Obecnie na pl. NOT trwa rozbiórka podbudowy, po której przebudowana zostanie kanalizacja deszczowa, a następnie ułożone zostaną nowe rozjazdy torowe. Na odcinku Szosy Chełmińskiej od pl. NOT do ul. Grudziądzkiej trwają z kolei prace nad likwidacją kolizji z podziemnym uzbrojeniem. Jednocześnie powstają już fundamenty sieci trakcyjnej, a na wysokości targowiska miejskiego wylano dolną płytę torową. Niedługo rozpocznie się montaż szyn.
– Na wysokości ul. Grunwaldzkiej przebudowywana jest sieć wodociągowa, a dalej, do Trasy Średnicowej Północnej, układana jest podbudowa pod płytę torową – informuje toruński MZK. – Na ul. Długiej, od ul. Mohna do ronda Czadcy, prowadzone są roboty drogowe po północnej stronie, a w rejonie ronda trwa przebudowa sieci ciepłowniczej.
Przy ul. Legionów i ul. Polnej trwa montaż szyn. Na skrzyżowaniu tej drugiej z ul. Traktorową wykonano nawierzchnie z płyt prefabrykowanych i ten fragment został już otwarty dla ruchu. W północnej części skrzyżowania prowadzone są rozbiórki i przebudowa kolizji sieci podziemnych.
– W rejonie skrzyżowania ul. Watzenrodego i Hubego betonowana jest górna płyta torowa, a na Hubego ułożono już pierwszą warstwę nawierzchni bitumicznej. Na odcinku pomiędzy ul. Grasera a Strobanda trwają prace wykończeniowe i ustawiane są perony. Niedługo rozpocznie się wylewanie górnej płyty torowej. Z uwagi na wysokie temperatury możliwe jest, że prace te będą prowadzone nocą – dodaje MZK.
Prace nad budową linii tramwajowej na osiedle Jar mają dobiec końca w połowie 2023 r.