Tramwaj na Jar. Co dzieje się na budowie?
Prace nad budową linii tramwajowej na osiedle Jar postępują. Dużym ułatwieniem jest w ostatnim czasie pogoda i brak mrozów. Część torowiska jest już prawie gotowa, a w najbliższym czasie rozpocznie się montaż trakcji.
Układ torów w całości połączony jest już wzdłuż ul. Polnej, Ugory i Watzenrodego. Gotowe są już także perony i słupy trakcyjne. Wzdłuż ul. Watzenrodego wykonywany jest podlew pionowy szyn żywicą poliuretanową, a w rejonie ronda Strobanda i wzdłuż Ugorów powstają chodniki i drogi rowerowe.
– Od skrzyżowania ul. Watzenrodego ze Strobanda do miejsca, w którym przy ul. Heweliusza powstanie nową pętla tramwajowa, trwają prace ziemne, m.in. korytowanie pod przyszłe torowisko, a niedługo rozpoczną się roboty przy sieci elektroenergetycznej – informuje MZK. – Dzieje się także na drugim końcu przyszłej linii tramwajowej. Na Szosie Chełmińskiej od pl. NOT do ul. Grudziądzkiej ułożono już podbudowę z kruszywa i pierwszą warstwę masy bitumicznej, a obecnie wylewana jest druga warstwa. Powstają też chodniki i układane są krawężniki.
Przy wieżowcach na wysokości parkingu przez targowiskiem w budowie jest obecnie sieć wodociągowa. Trwa także rozbiórka starej nawierzchni drogowej w rejonie skrzyżowania Szosy Chełmińskiej z ul. Dekerta. Tam też rozpoczynają się roboty przy przebudowie i budowie sieci podziemnych. Między Trasą Prezydenta Raczkiewicza a ul. Żwirki i Wigury, ułożono już szyny, a obecnie trwa ich montaż i ustawianie.
– Na rondzie Czadcy, od strony Wielkiego Rowu, trwa rozbiórka podbudowy starej jezdni elementów brukarskich oraz budowa sieci wodociągowej. Na Legionów (od wjazdu do zajezdni autobusowej do przejazdu kolejowego) układane są kolejne warstwy podbudowy pod torowisko – dodaje MZK.