Tramwaj na Jar. Tak przebiegają prace na II etapie [ZDJĘCIA]
Trwa 2. etap budowy nowej linii tramwajowej – od ronda Strobanda do pętli, która powstaje przy ul. Heweliusza. Koszt budowy tego etapu to ponad 23 mln zł. Budowane jest nie tylko torowisko w technologii zielonej, ale trwa także urządzanie zieleni na rondzie Strobanda.
Drugi etap budowy tramwaju na Jar rozpoczął się pod koniec 2022 r., gdy miasto otrzymało dodatkowe dofinansowanie. Jak obecnie przebiegają prace na odcinku od ronda Strobanda do pętli przy ul. Heweliusza?
– Na rondzie Strobanda trwa obecnie urządzanie zieleni. Dalej, wzdłuż drugiego etapu budowy nowej linii, gotowa jest większość sieci uzbrojenia podziemnego oraz fundamenty słupów trakcyjnych. Same słupy zamontowano już na pętli, gdzie stoi już także budynek, w którym znajdzie się punkt obsługi pasażerów oraz pomieszczenia socjalne dla motorniczych – informuje MZK Toruń. – Sprawnie przebiega również budowa torowiska. Warto wspomnieć, że na niektórych fragmentach II etapu torowisko budowane jest w innej technologii niż wzdłuż etapu I. W miejscach poza skrzyżowaniami i peronami nie będzie tu całej płyty podtorowej, ale dla każdego z dwóch ciągów szyn układane są zbrojone, betonowe belki. Pod każdą z belek ułożono podbudowę z utwardzonego kruszywa. Belki zostaną połączone poprzecznymi podkładami, na których będą montowane szyny. Na koniec torowisko zostanie zasypane humusem i obsadzone rozchodnikiem.
Inwestycja na 2. etapie pochłonie ponad 23 mln zł. Przypominamy, że 1. etap – od pl. NOT do ronda Strobanda – będzie kosztował łącznie prawie 190 mln zł.