Tramwaj na Jarze będzie dłuższy. Jest kilku chętnych do przedłużenia
Zakończyło się składanie ofert w przetargu na budowę 2. etapu nowej linii tramwajowej na północ Torunia. Wpłynęło 6 ofert, jednak tylko jedna z nich nie przekracza założonego przez miasto na ten cel budżetu. Firma z najniższą ofertą jest dobrze znana Torunianom, ponieważ to właśnie ona wykonuje wszystkie modernizacje torowisk w mieście. Tramwaj na Jarze także.
Tramwaj na Jarze aż do Heweliusza
Nowa linia będzie przebiegać z centrum Szosą Chełmińską, ul. Długą, Legionów, Polną, Ugory i Watzenrodego. Początkowo miała kończyć się na wysokości ul. Strobanda, ale miasto pozyskało kolejne dofinansowanie, dzięki któremu uda się ją przedłużyć aż do ul. Heweliusza. Na ul. Heweliusza powstanie pętla z zapleczem socjalnym i punktem obsługi pasażerów. Wybudowane zostaną także dodatkowe przystanki przy ul. Watzenrodego. Koniecznie będzie poza tym przebudowanie układu drogowego, m.in. chodników, ścieżek rowerowych, przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych, a także zainstalowanie nowego oświetlenia czy zbudowanie zatoki postojowej.
Sześciu chętnych do przedłużenia linii
W przetargu na przedłużenie linii wpłynęło aż 6 ofert. Najdroższa z ich zakłada koszt zadania w kwocie ponad 30 mln zł. Miasto na ten cel ma zagospodarowane niecałe 24 mln zł. Tylko jedna z ofert nie przekracza tej kwoty – to oferta firmy Balzola, która chce wykonać to zadanie za nieco ponad 23, 3 mln zł. Teraz wszystkie oferty będą sprawdzane pod względem formalnym i merytorycznym.
Zakończenie tej inwestycji planowane jest najpóźniej 30 czerwca 2023 r.