Miejska strategia komunikacyjna po nowemu – jaki jest plan prezydenta Gulewskiego?
Będą zmiany w strategii komunikacyjnej miasta. Chodzi między innymi o profile w mediach społecznościowych.
O nowych pomysłach na strategię komunikacji społecznościowej poinformował prezydent Paweł Gulewski podczas briefingu zorganizowanego nad brzegiem Wisły na terenie Przystani Towarzyskiej LABA.
Przedstawiamy główne kierunki naszych działań związanych z portalami społecznościowymi i prowadzoną za ich pośrednictwem komunikacją z mieszkańcami, osobami związanymi z Toruniem i odwiedzającymi nasze miasto – powiedział prezydent Torunia – Debata nad nowa strategią komunikacji trwa od pierwszego dnia mojej pracy dla Torunia, jako prezydenta miasta. Mamy wiele profili w serwisach społecznościowych, część z nich przejdzie zmianę, pojawią się również nowe pomysły na dialog z odbiorcami naszych treści.
Strona na Facebooku „Paweł Gulewski-oficjalnie” będzie tak jak dotychczas prowadzona przez samego prezydenta i jego otoczenie, ale poza Urzędem Miasta. Ma wspierać serwisy miejskie w rozprzestrzenianiu informacji. Czasowo zdezaktywowano profil byłego prezydenta Michała Zaleskiego. Wykonano kopię zapasową zawartości strony do celów archiwalnych. Strona zostanie przywrócona i przemianowana na Urząd Miasta Torunia. Będzie źródłem szeroko pojętej informacji miejskiej. Na stronie będą zamieszczane treści dotyczące działań miasta i prezydenta Torunia, imprez i wydarzeń, inwestycji, komunikacji.
Mniej „twardej informacji” ma zawierać profil „Mój Toruń„. Ma on służyć działaniom o charakterze promocyjnym i wizerunkowym. Zadaniem strony będzie tworzenie wizerunku Torunia jako miasta nowoczesnego, przyjaznego, dobrego do życia, nauki, pracy, rozwoju i atrakcyjnego dla turysty z kraju i zagranicy.
Połączeniem strony urzędowej oraz profilu „Mój Toruń” ma być konto miasta na platformie X, z kolei na Instagramie będą prowadzone promocyjno-wizerunkowe działania foto i video. Wszystkie kanały miejskie w serwisach społecznościowych dotychczas funkcjonujące pod nazwą Mój Toruń zostaną przemianowane na „Toruń”. Oprócz tego powstanie kolejny kanał na platformie TikTok, prowadzony ma być z uwzględnieniem specyfiki tego medium oraz wieku i charakteru odbiorców.