Miesiąc z Moje Auto SMS. Ponad 1,5 tys. wysłanych wiadomości
Minął już ponad miesiąc od wystartowania systemu Moje Auto SMS. Miasto przekonuje, że to rozwiązanie spotkało się z pozytywną reakcją mieszkańców, chcących umówić się na załatwienie spraw związanych z pojazdami w Wydziale Obsługi Mieszkańców.
– W okresie od 5 sierpnia do 3 września 2021 r. wpłynęło 1591 wiadomości SMS. W ramach zgłoszeń umówiliśmy 1259 wizyt z zakresu rejestracji pojazdów. Najwięcej zgłoszeń wpływa w poniedziałki oraz wtorki – informuje Katarzyna Błądek-Mikołajczyk, dyrektor Wydziału Obsługi Mieszkańców.
Część wiadomości wysłana została w niewłaściwym celu – urząd nie mógł ich załatwić. Niektóre osoby, które wysłały SMS same zrezygnowały z realizacji celu. Urzędnicy zazwyczaj kontaktowali się z zainteresowanym jeszcze tego samego lub następnego dnia.
– Pierwszy miesiąc funkcjonowania systemu oceniam bardzo pozytywnie, taką informację zwrotną otrzymujemy również od wielu mieszkańców. Podkreślają oni fakt, że nie trzeba wykonywać wielu połączeń w celu dodzwonienia się do wydziału, teraz to pracownicy wydziału dzwoni do mieszkańca. Odwrócenie kanału komunikacyjnego okazało się skuteczne – mówi Katarzyna Błądek-Mikołajczyk.
Na numer systemu Moje Auto SMS (799 448 018) powinno się wysyłać tylko wiadomości SMS. W wiadomości należy podać numer rejestracyjny pojazdu lub numer VIN pojazdu. Za jego pomocą można umówić się na wizytę w celu realizacji spraw z zakresu rejestracji pojazdów, wymiany dowodu rejestracyjnego, dokonania zmiany danych w dowodzie rejestracyjnym, uzyskania wtórnika dowodu rejestracyjnego lub karty pojazdu.