Modernizacja torowisk tramwajowych trwa, a „jedynka” znów kursuje
Robotnicy układają płyty torowe i sieć trakcyjną, tworzą zielone torowiska, odtwarzają chodniki i jezdnie – w Toruniu trwają prace przy modernizacji trzech odcinków torowisk tramwajowych: w ciągu ul. Bydgoskiej, na ul. Broniewskiego pomiędzy ul. Sienkiewicza i Reja i na Szosie Lubickiej od pl. Daszyńskiego do ul. Ślaskiego.
Na Szosie Lubickiej prace w ostatnich dniach obejmowały montaż sieci trakcyjnej, demontaż rozjazdów tymczasowych z torowiska (tzw. przewiązek), przy ul. Ślaskiego i przy pl. Daszyńskiego i łączenie nowo wybudowanego toru północnego z istniejącą siecią torów. Ponadto trwa tam porządkowanie pasa zielonego na północ od torowiska i inne roboty zieleniarskie – wypełnienie międzytorza warstwą humusu i montaż systemu nawadniania zielonego torowiska.
Od dzisiaj na swoją stałą trasę wraca tramwaj na linii nr 1.
Remontuje się także na ul. Broniewskiego. Tam, na całej długości tego odcinka prac, czyli od ul. Sienkiewicza do Reja, przygotowano już substrat do układania mat rozchodnikowych w międzytorzu, a obecnie rozpoczęło się ich układanie. Ponadto montowana jest sieć trakcyjna, trwają roboty brukarskie, a niebawem rozpocznie się regulacja wysokościowa peronów przystankowych w rejonie skrzyżowania Broniewskiego/Reja.
Na ul. Bydgoskiej, tuż przy skrzyżowaniu z ul. Reja, układany jest chodnik, a przy wylocie ul. Przybyszewskiego odtwarzana jest nawierzchnia drogowa (układanie warstwy ścieralnej). Za kilka dni warstwa ścieralna będzie układana na skrzyżowaniu Reja/Bydgoska. Ponadto rozpocznie się kolejny etap prac zieleniarskich. Wykonawcą prac na trzech modernizowanych odcinkach torowisk jest firma Balzola. Koszt wyniesie łącznie ok. 104,6 mln zł brutto.