Nowa linia autobusowa w Toruniu! Taką trasę ma „80-tka”
Już niedługo zmiany dla pasażerów MZK. Nowa linia autobusowa będzie łączyć oba brzegi Wisły. Nie są to jedyne zmiany jakie czekają pasażerów.
Nowa linia autobusowa nr 80 wystartuje już 4 listopada. Autobusy będą kursować między Dworcem Toruń Główny, a miasteczkiem Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Autobus ma przejeżdżać przez dwa ważne przystanki – Sienkiewicza oraz Aleję Solidarności.
Numer nowej linii ma się odnosić do rocznicy związanej z UMK. Miasto chce symbolicznie uczcić w ten sposób 80. rocznicę powstania uczelni.
Nowa linia autobusowa to nie jedyna zmiana – bilety MZK mają już niedługo być jeszcze droższe. Temat zostanie podjęty podczas dzisiejszej sesji Rady Miasta.
Obecnie najpopularniejszy z biletów, czyli jednorazówka, którą można użyć albo podczas jednego przejazdu, albo też w ciągu 60 minut w kilku pojazdach, kosztuje 3,80 zł. Od 1 marca przyszłego roku ma to być 5 zł. Bilet ulgowy zdrożeje z 1,90 zł do 2,50 zł. Po tej podwyżce Toruń znajdzie się w gronie miast z najdroższymi biletami pojedynczymi. Wyższe ceny są tylko w Łodzi, Poznaniu i Krakowie. Mniej zapłacą ci, którzy będą posiadać Kartę Miejską ze statusem mieszkańca, wtedy normalny bilet to 4,20, zaś ulgowy – 2,10.
Po informacje z regionu zapraszamy na nasz bliźniaczy portal pozatorun.pl
Aleks
23 października 2024 @ 19:49
Przecież ta linia jest bez sensu.
Jak ktoś chce się dostać w pobliże UMK kupi bilet 60 minutowy,wsiądzie w dowolny autobus z Dworca Gl. – dojedzie do Pl.Rapackiego lub Al.Solidarnosci i tam wsiądzie w tramwaj lub autobus linii 15.
Bez sensu jest dublowanie trasy, a w Toruniu takich linii jest cala masa – autobusy w szczycie jadą 3 na godzinę,tramwaje z JARu podobnie,poza szczytem max 2 na godzinę…Trasy pokrywają się w minimum 50%,lepiej ograniczyć liczbę linii i zwiększyć częstotliwośc kursowania do 5 czy 6 na godzinę.
Miko Okonek
17 października 2024 @ 20:54
Fajnie było by dodać linie jeżdżąca od kaszczorka przez rubinkowo 2 i 1 do dworca wschodniego
Rudak
17 października 2024 @ 16:53
A co z mieszkańcami lewobrzeża? Dlaczego jedyna linia 13 kursująca na Rudak jeździ w dni robocze jedna na godzinę? To gorzej niż na wsi. Żeby załatwic cokolwiek po drugiej stronie tracimy kilka godzin, bo czekanie na autobus kursujący z częstotliwością jeden na godzinę to masakra.
DJRM
17 października 2024 @ 13:51
Czyli pokrywać się będzie w całości z możliwą do realizacji linią tramwajową, która niegdyś prowadzila przez most. Kujawska, most, al. JPII, al. Solidarności, Czerwona Droga, Kraszewskiego, Bema, Sienkiewicza, Gagarina, UMK. Tow. Zaleski i jego ekipa pogrzebała taką możliwość.
Lewobrzeże
17 października 2024 @ 12:52
Linia bardziej okolicznościowa niż potrzebna, a może namieszać. Wiele osób na podobnym odcinku korzysta z linii 11 lub 131, których zapewne rozkłady zostaną okrojone przez wprowadzenie 80-ki, a już nie ma z czego na nich odejmować. Lepiej byłoby zwiększyć częstotliwość 131 i nie tworzyć tej nowej linii albo utworzyć, ale na innej trasie, być może do pętli w ciągu ulicy Łącznej o której padło w kontekście przedłużenia linii 12 w przyszłym roku. Niestety, nie można też mówić o linii 80, że będzie to linia dla lewobrzeża, bo żadnego osiedla w bezpośrednim sąsiedztwie dworca nie ma, więc to tak naprawdę prawobrzeżna linia do dworca jak 22 czy 27 i skorzystają z niej tylko studenci i mieszkańcy prawobrzeżnej części miasta. Lewobrzeżnej części Torunia, to przydałoby się poprawienie częstotliwości linii 10, 11 (szczególnie wieczorami i w weekendy), 19 (zarówno w tygodniu jak i w weekendy), 131 oraz linii nocnych, z których obecnie nikt nie korzysta, bo nikt nie chce czekać 2,5 h aż przyjedzie np. N93. Przydała by się też linia wewnętrzna, która po prostej trasie (bez wersji dzielnicoznawczej jaką niegdyś była 38) łączyła by Glinki, Podgórz, Stawki i Czerniewice. W końcu, cena biletów. Dopóki nie będzie tramwaju na lewobrzeżu i zwiększonej znacznie częstotliwości obecnych linii autobusowych, to mieszkańców lewobrzeżnej części miasta podwyżki cen biletów nie powinny dotyczyć. Wystarczy wdrożyć Kartę Mieszkańca Lewobrzeża z obniżonymi cenami biletów.
Kaszczorek
17 października 2024 @ 17:08
A co z Kaszczorkiem?
Aleks
23 października 2024 @ 19:48
Przecież ta linia jest bez sensu.
Jak ktoś chce się dostać w pobliże UMK kupi bilet 60 minutowy,wsiądzie w dowolny autobus z Dworca Gl. – dojedzie do Pl.Rapackiego lub Al.Solidarnosci i tam wsiądzie w tramwaj lub autobus linii 15.
Bez sensu jest dublowanie trasy, a w Toruniu takich linii jest cala masa – autobusy w szczycie jadą 3 na godzinę,tramwaje z JARu podobnie,poza szczytem max 2 na godzinę…Trasy pokrywają się w minimum 50%,lepiej ograniczyć liczbę linii i zwiększyć częstotliwośc kursowania do 5 czy 6 na godzinę.