Ogólnopolska kampania „Polskie – kupuje to!”. W akcję włączyli się pracownicy PGE Toruń
Kupując towary od polskich firm, z każdej wydanej złotówki zostaje w kraju 79 gr. Natomiast przy zakupie towaru, wyprodukowanego poza Polską, wartość ta spada do 24 gr. Grupa PGE postanowiła wesprzeć krajowych producentów i zainicjowała akcję „Polskie – kupuje to!”. Plan zakłada rozszerzenie kampanii poza pracowników grupy.
Pracownicy Polskiej Grupy Energetycznej już od początku epidemii angażują się w walkę z koronawirusem. Biorą m.in. udział w działaniach pomocowych, związanych ze wsparciem seniorów czy infolinią NFZ. Zdecydowali się także wesprzeć polskie firmy, polecając ich produkty. Akcję wsparła Grupa Kapitałowa PGE i dała jej ogólnopolski charakter. Teraz w kampanię społeczną „Polskie – kupuje to!” włączyli się także pracownicy PGE Toruń. Akcja odbywa się pod honorowym patronatem Ministra Aktywów Państwowych.
Kampania społeczna „Polskie – kupuje to!” zachęca Polaków do kupowania krajowych produktów i usług. Pracownicy na dedykowanym blogu dzielą się informacjami o produktach i usługach, ale też polecają ciekawe miejsca do odwiedzenia. W ten sposób można wesprzeć nie tylko rodzimych producentów i usługodawców, ale też instytucje kultury.
Jeśli chodzi o nasze miasto z pewnością warto polecić znajomym i rodzinie z innych regionów toruńskie pierniki – symbol Torunia. Warto też skosztować naszych produktów regionalnych, które mają co najmniej 25-letnią historię pochodzenia i są wpisane na tzw. Listę Produktów Tradycyjnych. Są to na przykład: chleb z piekarni ze Stolna, miody z regionu Dolnej Wisły, żur kujawski czy gęsina – mówi Robert Kowalski, prezes zarządu PGE Toruń.
Okazuje się, że gdyby polscy konsumenci zwiększyli zakup krajowych produktów (kosztem towarów importowanych) o 1 proc. to w polskiej gospodarce zostawałoby dodatkowych 6.6 mld zł w skali roku.