Ogromne kolejki po bilety. MZK komentuje
W ostatnim czasie ci, którzy chcieli kupić bilet w kasach Miejskiego Zakładu Komunikacji musieli odstać swoje w kolejce. Z usług komunikacji miejskiej korzysta wiele osób, a długi czas oczekiwania na swoją kolej nie wszystkim jest na rękę. Z czego więc wynikają duże kolejki do kas?
Popularną praktyką pasażerów jest zakup biletów na początku miesiąca. Samo to powoduje zatory przy kasach. W styczniu kolejki jednak jeszcze bardziej się zwiększyły. Dlaczego?
Wynika to bezpośrednio z podwyżki cen biletów, jakie zaszły na początku roku. Do osób chcących kupić nowe bilety dołączyły te, które chcą wymienić stare. MZK dało taką możliwość za stosowną dopłatą. Początkowo można to było zrobić tylko w jednym punkcie przy ul. Sienkiewicza, jednak szybko okazało się, że chętnych jest bardzo wielu, dlatego umożliwiono to również w innych kasach. To jednak problemu kolejek nie rozwiązało. Pasażerowie w ostatnim czasie sygnalizowali problem. Zapytaliśmy MZK o to, czy takie sygnały do niego docierały i czy jest sposób na rozładowanie kolejek. Oto odpowiedź, jaką otrzymaliśmy:
– Kolejki rzeczywiście były, ale miało to związek w wymianą starych biletów na nowe, obowiązujące od nowego roku. Nastąpiła kumulacja, gdyż część pasażerów, jak zwykle na początku miesiąca, chciała kupić w kasie bilety, a inni chcieli stare bilety wymienić. Początkowo bilety wymieniane były w jednej kasie, ale gdy zauważyliśmy, że chętnych jest wielu, natychmiast umożliwiliśmy wymianę we wszystkich kasach MZK w Toruniu i nie mamy sygnałów od pasażerów o kolejkach. W tym miejscu przypomnę, że – jak zauważa wielu komentujących – z zakupem biletu nie trzeba czekać do ostatniej chwili, można je zawsze kupić wcześniej. Można je także nabyć za pomocą aplikacji mobilnych, do czego zachęcam – informuje Sylwia Derengowska, rzecznik prasowy Miejskiego Zakładu Komunikacji.
Gjk
12 stycznia 2021 @ 17:03
NIEPRAWDA. Proszę podać przepis prawa, pozwalający żądać MZK, dopłaty do wcześniej wykupionej usługi przejazdu. Zapłacone? Więc MZK jest zobowiązane prawnie do wykonania usługi. ŻĄDANIE DOPŁAT TO WYŁUDZENIE.
Gjk
11 stycznia 2021 @ 15:25
OPINIA: Dopłaty do biletòw MZK są NIELEGALNE. MZK ma obowiązek wykonania przejazdu za wcześniej (po starej cenie) zakupiony bilet.
Yyy
12 stycznia 2021 @ 14:20
No ma ale.do konca roku a nie.ze w nowym roku bilet kosztuje 3.40 a ktoś jedzie za.2.80