Prawie 2 tys. osób przeciw wycince drzew na al. Jana Pawła II. Petycja już trafiła do władz Torunia
1980 osób podpisało się pod petycją przeciwko wycince drzew wzdłuż al. Jana Pawła II, która zostanie przebudowana w ramach projektu tramwajowego i powstanie tam węzeł przesiadkowy. W ramach tej inwestycji z ulicy zniknie ok. 80 drzew.
Społecznicy w piątek dostarczyli petycję wraz z podpisami do Urzędu Miasta Torunia. To inicjatywa oddolna i spontaniczna. Podjęto ją dość późno, bo już po tym, gdy rozpoczęły w ramach tego projektu – na Wałach gen. Sikorskiego i Chopina. Mało kto jednak spodziewał się, że na al. Jana Pawła II pojawią się tak daleko idące zmiany. Że zniknie ok. 80 drzew.
“Dziś pasażerowie wsiadają na przystankach ocienionych drzewami, projekt nowego węzła zakłada wycięcie ponad 80 drzew, których miejsce ma zastąpić jezdnia i droga rowerowa. Drzewa w mieście pełnią wiele funkcji: produkują tlen, dają cień, oczyszczają powietrze. Czy zatem wycinka drzew zachęci do przesiadania się do komunikacji zbiorowej, skoro pasażerowie będą zmuszeni do przebywania w pełnym słońcu i w miejscu wypełnionym spalinami?” – czytamy w petycji.
W miejsce wyciętych drzew mają być zasadzone nowe. Autorzy petycji wskazują jednak, że “zasadzenie nowych drzew w panujących trudnych warunkach miejskich nie spowoduje wyrównania bilansu środowiskowego”. Dla prac w al. Jana Pawła II nie zostało wydane jeszcze zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. To kluczowa decyzja dla projektu, która jest w rękach wojewody.
“Prosimy o niewydawanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej w tym kształcie. Apelujemy o przeprojektowanie tego odcinka w sposób, który umożliwi alei przetrwanie i rewitalizację” – czytamy w petycji.
Macie dla nas temat? Coś wymaga interwencji? Czekamy na Wasze sygnały na redakcja@tylkotorun.pl. Chcesz być na bieżąco z tym, co dzieje się w Toruniu? Polub nas na Facebooku.
27 maja 2019 @ 07:06
Tak to jest jak realizuje/wzoruje się projekty miast/ulic , z lat 70-tych XXw . Teraz w Europie wyrzuca się ruch aut z centrów miast ,a u nas robi się 2-3 pasmowe autostrady w centrum miasta . Jeśli juz trzeba było zaplanować tunel dla aut ,od np.zjazd Mickiewicza a wyjazd za kasami biletowymi przed mostem. Fakt kosztowne,ale to budowa na 100 lub więcej lat.