Prezes NFZ o infolinii pacjenta: wsparcie psychologiczne otrzymało już 1,8 tys. osób
Telefoniczna Informacja Pacjenta od początku kwietnia obsłużyła 1,8 tys. połączeń. Dzwoniący otrzymują wsparcie psychologiczne związane ze skutkami pandemii: osamotnieniem, powrotem do pracy i trudnościami w relacjach – poinformował na Twitterze prezes Narodowego Funduszu Zdrowia Adam Niedzielski.
„Od 6.04 na naszej infolinii #TIP (Telefoniczna Informacja Pacjenta – PAP) można uzyskać wsparcie psychologiczne. Obsłużyliśmy już ponad 1800 połączeń. Średni czas rozmowy to 20 min, czas oczekiwania – 11 s. Najczęściej szukamy wsparcia związanego ze skutkami pandemii: osamotnienie, powrót do pracy, trudności w relacjach” – napisał w piątek na Twitterze prezes NFZ.
Konsultanci całodobowej, bezpłatnej Telefonicznej Informacji Pacjenta pod numerem 800-190-590 udzielają porad w sprawach medycznych, ale także tych związanych z epidemią. Dzwoniący mogą też prosić o przekierowanie rozmowy do psychologa dyżurującego przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Ta szczególna forma pomocy skierowana jest do osób w kryzysie emocjonalnym, które np. odczuwają stres lub lęk wywołany sytuacją związaną z koronawirusem.
Psycholog w trakcie telefonicznej rozmowy przeprowadza wywiad i w razie potrzeby wskazuje dalszą ścieżkę postepowania, np. konieczność konsultacji psychiatrycznej lub diagnozy pod kątem ewentualnej terapii. (PAP)
autorka: Klaudia Torchała
tor/ joz/