Trzy firmy zainteresowane prowadzeniem toruńskiego roweru miejskiego
Trzy firmy zgłosiły swoje oferty na obsługę roweru miejskiego w Toruniu. Obecny operator, BIKEU sp. z o.o., kończy swoją umowę 30 listopada tego roku. Nowa odsłona systemu zapowiada się innowacyjnie – przewidziano nowoczesne rowery IV generacji, więcej stacji, a także pilotażową flotę rowerów elektrycznych. Kto będzie obsługiwał rower miejski w Toruniu w przyszłym roku?
Kto chce prowadzić rower miejski w Toruniu?
Koszt organizacji nowego systemu roweru miejskiego w Toruniu został oszacowany w przedziale od 1,5 mln zł do ponad 2,1 mln zł.
- Najtańszą ofertę złożył obecny operator, BIKEU sp. z o.o., proponując realizację projektu za 1.498.140,00 zł.
- NEXTBIKE POLSKA S.A. zaoferował kwotę 1.866.525,00 zł.
- Najdroższa oferta pochodzi od konsorcjum ORANGE POLSKA S.A. (lider) i ROOVEE S.A. (członek konsorcjum) z kwotą 2.101.758,81 zł.
Obecnie wszystkie oferty są analizowane pod kątem formalno-prawnym.
Dotychczasowy operator i system
Rower miejski w Toruniu działa od 2019 roku pod nazwą Torvelo – Rower Miasta Toruń, zarządzany przez firmę BIKEU sp. z o.o. Z końcem listopada kontrakt tej firmy wygasa, a miasto przygotowuje się do wprowadzenia nowego systemu.
Co nowego w rowerze miejskim?
Nowy system ma być znacznie bardziej nowoczesny:
- Rowery IV generacji – wypożyczane za pomocą aplikacji i kodów QR. Będą one zwracane w wyznaczonych strefach, bez konieczności przypinania ich do stacji.
- Rowery elektryczne – pilotażowo wprowadzone do systemu, z możliwością wypożyczenia po wcześniejszym zawarciu umowy z operatorem.
- Więcej stacji – liczba punktów wzrośnie z obecnych 50 do 90.
- Rozbudowana flota – system ma oferować 360 rowerów.
Jeśli procedura przetargowa przebiegnie bez przeszkód, nowy system ruszy na początku marca przyszłego roku.
Rr
27 listopada 2024 @ 22:04
NB podlega wykluczeniu art. 109, zostaną dwie oferty na placu boju