Toruń chce wspierać branżę turystyczną. Rusza konkurs z atrakcyjnymi nagrodami
Od początku epidemii Toruń stara się wspierać lokalną branżę turystyczną, biorąc udział w ogólnopolskich akcjach promocyjnych. W chwili obecnej przygotowywana jest oferta, kierowana do organizatorów wycieczek szkolnych. Rozpoczyna się także konkurs „Zaproś najbliższych do Torunia”. Do wygrania m.in. darmowy pobyt w hotelu.
Dzisiejszą konferencję prasową prezydent Michał Zaleski rozpoczął od podania niepokojących statystyk. W marcu w Toruniu zachorowało 7 osób. W kwietniu było to już 117 osób. W maju z kolei COVID-19 potwierdzono u 16 osób i wydawać by się mogło, że epidemia jest w odwrocie. Niestety, w czerwcu koronawirusa potwierdzono u kolejnych 42 osób.
Miesiąc czerwiec pokazuje, że wirus wraca – przestrzega prezydent Michał Zaleski.
Nadal utrzymywany jest system ograniczonego dostępu do Urzędu Miasta Torunia. Na spotkania bezpośrednie należy w dalszym ciągu umawiać się na konkretny dzień i godzinę. Interesantom na wejściu mierzona jest temperatura, konieczna jest także osłona nosa i ust oraz dezynfekcja rąk.
Skutki epidemii od samego początku najbardziej odczuła branża turystyczna. Toruński Ośrodek Informacji Turystycznej przeprowadził w marcu wśród przedsiębiorców z branży turystycznej ankietę na temat tego, jakich działań pomocowych od miasta oczekują. W ankiecie wzięło udział 50 podmiotów. Okazało się, że przedsiębiorcom z branży turystycznej najbardziej zależy na podejmowaniu przez miasto działań promocyjnych, zwłaszcza w mediach społecznościowych. Wskazywali także m.in. na takie działania, jak organizowanie podróży studyjnych dla influencerów. 90 proc. ankietowanych wskazało, że działania promocyjne powinny być kierowane na rynek krajowy.
Miasto zdecydowało się odpowiedzieć na potrzeby przedsiębiorców i w dobie epidemii podjęło szeroko zakrojone akcje promocyjne, m.in. #CityWillWait. W momencie, kiedy branża turystyczna zaczęła się uwalniać, akcja zamieniła się w #CityIsReady.
Przygotowano także akcję „Toruński Bon Turystyczny”, do której włączyło się już 37 podmiotów. Akcja zachęca do kupowania i rezerwowania usług z wyprzedzeniem i wykorzystywaniu ich w późniejszym, bezpiecznym czasie. Usługi w ramach bonu można nabywać w sklepie internetowym. Powstała seria filmów „Zajrzyj na toruńską starówkę”, wydano poza tym album „Ludzie toruńskiej starówki”. Równolegle do działań promocyjnych, prowadzone są działania informacyjne, np. tworzenie bazy restauracji na wynos. Toruń angażował się ponad to w wiele akcji o wymiarze ogólnopolskim, jak „Zmień termin nie odwołuj” czy „Ratuj biznes”.
Aktualnym działaniem jest konkurs „Zaproś najbliższych do Torunia”. Jego celem jest zachęcenie mieszkańców Torunia, aby w czasie letnich wakacji zaprosili do grodu Kopernika swoich krewnych lub znajomych. Konkurs polega na zrobieniu zdjęcia lub nagraniu filmiku, zachęcających do odwiedzin Torunia. Nagrody będą przyznawane w kategorii fotograficznej i filmowej. Ufundowane zostały przez hotele czy restauracje. Będą nimi m.in. darmowe pobyty w hotelu wraz wyżywieniem. Zgłoszenia należy wysyłać do 31 sierpnia na adres e-mail: zapraszajdotorunia@um.torun.pl. Rozstrzygnięcie konkursu planowane jest 14 sierpnia.
Toruń zawsze tętnił życiem młodych ludzi. W zeszłych latach każdego dnia w mieście było nawet kilkadziesiąt wycieczek szkolnych. Z myślą o takich odbiorcach, przygotowujemy kompleksową ofertę turystyczną. Będzie ona skierowana do organizatorów wycieczek szkolnych – mówi Ewa Banaszczuk-Kisiel, dyrektor Wydziału Promocji i Turystyki w Urzędzie Miasta Toruń.
Miasto stara się także pozyskiwać partnerów spoza Torunia. Ostatnio gościła u nas m.in. ekipa z Onet Rano, a także instagramerka z bloga „My way trip”.