Toruń zmodernizuje kolejne torowisko i kupi następne cztery autobusy elektryczne
Trwa realizacja projektu BiT City II o wartości ponad 400 mln zł. Wczoraj miasto podpisało umowę na wykonanie ostatniego z zaplanowanych ośmiu zadań. Tym razem chodzi o modernizację torowiska tramwajowego na ul. Warneńczyka. Toruń kupi także kolejne cztery „elektryki” wraz z ładowarkami za kwotę ponad 12 mln zł.
Zbliża się realizacja ostatniego z zadań w ramach projektu BiT City II. Umowa na modernizację torowiska na ul. Warneńczyka, od pl. Chrapka do przejazdu torowo-drogowego na ul. Podgórnej i Kościuszki, została podpisana w czwartek 14 kwietnia. Do przetargu stanęło sześć firm, a za najkorzystniejszą uznano ofertę firmy Balzola, która zdecydowała się wyremontować torowisko za 25 mln zł. Zakres zadania obejmuje prawie 1,2 tys. metrów torów.
– Modernizowane torowisko będzie wykonane w większości w technologii zielonego torowiska. Ponadto wyremontowane zostaną perony tramwajowe, a na przystankach zamontowane będą tablice informacji pasażerskiej. Dużą zmianą będzie przebudowa skrzyżowania na rondo turbinowe, dwupasmowe. To rozwiązanie zwiększy bezpieczeństwo na tym obszarze. Ponadto wyremontowane zostaną chodniki, jezdnie, ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe, miejsca parkingowe – mówił wczoraj prezes MZK w Toruniu Zbigniew Wyszogrodzki.
Balzola ma rok na wykonanie zadania.
To jednak nie koniec inwestycji Torunia, związanych z komunikacją miejską. Także wczoraj miasto rozstrzygnęło przetarg na zakup kolejnych czterech autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do ich ładowania. Zakupy zostaną poczynione w ramach programu „Zielony transport publiczny”.
– Do przetargu stanęły trzy firmy: na dostawę autobusów jedna – Solaris Bus & Coach sp. z o.o. z ofertą ponad 11,7 mln zł brutto, a na infrastrukturę do ładowania dwie – Ekoenergetyka-Polska S.A z ofertą 635,2 tys. zł brutto i LINTELI Sp. z o.o. na kwotę 653,1 tys. zł brutto. Za najkorzystniejsze uznano oferty Solaris Bus & Coach sp. z o.o.na autobusy i Ekoenergetyka-Polska S.A na ładowarki. Niebawem zostaną podpisane umowy na dostawy sprzętu – informuje Sylwia Derengowska, rzecznik prasowy MZK Toruń.
Nowe autobusy elektryczne, jak donosi MZK Toruń, będą klasy maxi o długości ok. 12 metrów, niskopodłogowe, przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych oraz wyposażone m.in. w system informacji pasażerskiej, monitoring, klimatyzację, automaty do sprzedaży biletów, WiFi, łącza USB i system detekcji i gaszenia pożarów.
ctx
15 kwietnia 2022 @ 19:35
Odpisuję normalnie.
Po to się buduje, by przebudowywać,
czy modernizować. Proste. Kasa.
Rada miasta i prezydent.
Czego tu nie rozumiecie?
Hi, hi…
Torunianinnn
15 kwietnia 2022 @ 11:57
Rondo nie dawno oddano do użytku jaka przebudowa? To robią tory czy cały odcinek razem z drogą? Może ktoś normalnie odpisać?