Tramwaj na tzw. Jar. Pomiędzy ul. Hubego a Strobanda trwa montaż szyn
Prace na budowie nowej linii tramwajowej postępują i obecnie realizowane są jednocześnie w pięciu punktach Torunia. Najbardziej zaawansowane roboty prowadzone są wzdłuż ul. Watzenrodego. Inwestycja zostanie zakończona w przyszłym roku i pochłonie ok. 190 mln zł, a jej celem jest skomunikowanie północnej części Torunia z resztą miasta.
– Duże osiedle, które powstaje w północnej części miasta, które zamieszkuje coraz więcej osób, wymaga jak najlepszego skomunikowania komunikacją publiczną z centrum Torunia. Nowa linia tramwajowa będzie miała łączną długość prawie 6 km, a torowiska będą w dużej części zielone – mówi prezydent Torunia Michał Zaleski. – Prace o tak szerokim zakresie powodują pewne utrudnienia w ruchu drogowym, ale to przejściowe, a po wybudowaniu nowej linii tramwajowej powstaną nie tylko nowe torowiska, ale i nowe ulice, skrzyżowania, chodniki i drogi rowerowe, które stworzą przyjazny, kompleksowy system ruchu w naszym mieście.
Budowa nowej linii tramwajowej to jedno z zadań w większym projekcie BiT-City II, które pochłonie ok. 190 mln zł. Wartość całego projektu z kolei to ponad 400 mln zł, z czego dofinansowanie unijnie wynosi ponad 200 mln zł. W chwili obecnej drogowcy koncentrują się na budowie przyszłego torowiska oraz układu drogowego.
– Wzdłuż ul. Watzenrodego, na odcinku pomiędzy ul. Hubego a ul. Strobanda, prace są najbardziej zaawansowane. Zakończono tam korytowanie i profilowanie terenu pod przyszłe torowisko, wylewanie szalunków do montowania słupów trakcyjnych, ułożono warstwy stabilizacji oraz podbudowę z kruszywa łamanego. Wyłożono matę wibroizolacyjną i wylano warstwę dolną płyty torowej na obu torach na całej długości tego odcinka. Obecnie trwa układanie i mocowanie szyn – mówi prezes Miejskiego Zakładu Komunikacji w Toruniu Zbigniew Wyszogrodzki.
Nowa linia przebiegać będzie z centrum Szosą Chełmińską, ul. Długą, Legionów, Polną, Ugory i Watzenrodego do ul. Strobanda. Gdy zostanie ona zbudowana, długość torów tramwajowych będących w eksploatacji w Toruniu zwiększy się o ponad 20 procent.