Trwają testy elektrycznego autobusu PILEA
Do 5 stycznia linię numer 11 obsługiwać będzie autobus elektryczny ARP E-VEHICLES marki Pilea. Odbywa on właśnie teksty, które mają na celu zebranie opinii pasażerów oraz personelu Miejskiego Zakładu Komunikacji.
PILEA to skrót od „Polski Innowacyjny Lekki Elektryczny Autobus”. Jest to także łacińska nazwa zielonej rośliny doniczkowej, która potocznie nazywana jest „pieniążkiem” i ma gwarantować oszczędność i powodzenie finansowe. Dla MZK testy są okazją do kolejnych doświadczeń w użytkowaniu autobusów elektrycznych. Kierowcy i mechanicy będą mogli zapoznać się z najnowocześniejszymi, przyjaznymi dla środowiska rozwiązaniami technicznymi, a mieszkańcy miasta będą mieli okazję przejechać się innowacyjnym autobusem elektrycznym.
Pojazd wykonany jest w 60 proc. z polskich komponentów. Zawiera wiele nowatorskich rozwiązań. Wszystkie baterie, zamiast na dachu, zostały umieszczone pod podłogą, co nie przeszkodziło w uzyskaniu całkowicie niskiej podłogi. Pozwoliło to również na ograniczenie wysokości nadwozia do niespełna 3,2 m. i obniżenie środka ciężkości pojazdu, co poprawiło jego parametry trakcyjne, wpływając pozytywnie na zachowanie autobusu w czasie pokonywania zakrętów.
W MZK Toruń testowany będzie model autobusu Pilea o długości 10 metrów, który swoją premierę miał w październiku na Targach Transportu Zbiorowego w Kielcach. Co istotne, autobus ten przy długości 10 metrów może zabrać na pokład aż do 85 pasażerów. Jest niskopodłogowy na całej długości, bez stopni poprzecznych, przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych, wyposażony w rampę i układ przyklęku.
Wielofazowy silnik synchroniczny z magnesami trwałymi gwarantuje większą sprawność i przeciążalność silnika, lepsze osiągi pojazdu oraz zwiększenie zasięgu na jednym ładowaniu. Prezentowany model wyposażony jest w baterie NMC o pojemności 142 kWh zapewniające zasięg ok. 140 km oraz własną ładowarkę pokładową. Opcjonalnie autobus może posiadać baterie dostosowane do potrzeb klienta gwarantujące przebieg nawet do 400 km.
Autobus jest wyposażony w hybrydowy system ogrzewania (spalinowo-elektryczny), klimatyzację, elektroniczne tablice kierunkowe, monitoring wizyjny, Wi-Fi i ładowarki do telefonów. Dzięki silnikowi elektrycznemu jest cichy i ekologiczny.
28 grudnia 2021 @ 19:47
To przypomina trochę,
osławione PGE Toruń.
Torunianie dali się nabrać PGE, na wymianę gazowych przepływowych podgrzewaczy wody, na podłączenie się do sieci.
Sieć- dobra nazwa, ale…
dla ryb.
Kupno ciepłej wody od PGE Toruń jest droższe od indywidualnego podgrzewania wody!
Dodatkowo, ciepła woda z sieci to większe zużycie gazu na podgrzanie wody
i podtrzymanie temperatury w sieci oraz dodatkowy, ciągły zapas ciepłej wody.
To powoduje zwiększenie produkcji spalin
i ich emisji do środowiska.
28 grudnia 2021 @ 19:26
Do tego dochodzi koszt użytkowania za
1 km, no i to, że w istocie jest to
autobus na
WYNGIEL.
Lepsze są na
GAZ.
27 grudnia 2021 @ 13:38
Jeszcze żeby w środku był taki cichy, bo jak wsiadam do autobusów MZK, to jakbym jechał w hali fabrycznej, to samo w tramwajach z Pesy.