Urząd wojewódzki o problemach z paszportami: Wzrost zainteresowania o 300 procent
Niedawno informowaliśmy o dużych problemach mieszkańców Torunia i okolic z wyrobieniem paszportu. Nasi czytelnicy zwracali uwagę na niedostępność terminów w internetowym systemie kolejkowym oraz niemożność dodzwonienia się do siedziby toruńskiego biura paszportowego. O wyjaśnienia poprosiliśmy Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki, pod który podlega toruńskie biuro.
Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki jest świadomy problemu z wyrabianiem paszportów w Toruniu.
– Wynika on z bardzo dużego w ostatnich dniach wzrostu liczby osób ubiegających się o paszport – podobna sytuacja ma miejsce na terenie całej Polski. Informację o problemach otrzymujemy również od naszych klientów i reagujemy na bieżąco. Trudność w zapisaniu wynika z olbrzymiego wzrostu ilości osób, chcących złożyć wniosek o wydanie paszportu. Nie jest to wzrost o 10, 20 czy 30 procent, ale o 300 procent w porównaniu do poprzedniego roku – informuje Tomasz Wiśniewski, rzecznik prasowy wojewody kujawsko-pomorskiego.
Okazuje się, że w lutym 2021 r. złożono 454 wnioski, podczas gdy w lutym tego roku już 1431. Podobnie w marcu 2021 r. złożono 522 wnioski, a w marcu 2022 r. (do dnia 27-ego marca) – 2911, co oznacza wzrost o 457 proc.
– Aby usprawnić przyjmowanie wniosków w Toruniu rozpoczęto przyjmowanie wniosków w soboty, zrezygnowano z możliwości dokonywania rejestracji telefonicznej, która w związku z wielką liczbą telefonów przestała spełniać swoją rolę i w zamian za to zwiększono liczbę terminów dostępnych w rejestracji internetowej. Aktualnie codziennie dodawane są nowe terminy do rejestracji internetowej. Dodatkowo, uruchomiono możliwość składania wniosków bez wcześniejszej rezerwacji poprzez pobranie biletu z systemu kolejkowego, w dniu pobrania biletu – wyjaśnia Tomasz Wiśniewski.
Czy to rozwiąże problemy „paszportowe” w Toruniu? Do sprawy będziemy wracać.