Uwaga kierowcy! Będą zmiany w organizacji ruchu. Powodem prace nad linią tramwajową
Rozpoczął się kolejny etap prac nad linią tramwajową na osiedle Jar. Dla kierowców oznacza to kolejne zmiany w ruchu. Pierwsze z nich wejdą w życie już w przyszłym tygodniu. Na Szosie Chełmińskiej od ul. Dekerta do Bema udostępniony zostanie nowy odcinek al. 700-lecia Torunia.
Nowa linia tramwajowa przebiegać ma Szosą Chełmińską, ul. Długą, Legionów, Polną, Ugory i Watzenrodego aż do Strobanda. Dla toruńskiej komunikacji miejskiej będzie to oznaczać znaczne powiększenie długości eksploatowanych torowisk.
– Przy tak rozległej inwestycji – by mogło powstać nowe torowisko, nowe przystanki, sieci podziemne, ciągi piesze i rowerowe i cała infrastruktura towarzysząca – nie da się uniknąć zmian i utrudnień w ruchu. Przepraszamy za niedogodności i wraz z wykonawcami prac postaramy się, by były jak najmniej uciążliwe. Za to po zakończeniu budowy na pewno jakość komunikacji tramwajowej i drogowej wzrośnie – zapewnia Zbigniew Wyszogrodzki, prezes MZK w Toruniu. – O kolejnych zmianach będziemy informowali na bieżąco z odpowiednim wyprzedzeniem.
Od przyszłego wtorku 19 kwietnia kierowców czekają zmiany związane z postępem prac nad linią tramwajową na Jar. Dla kierowców otworzona zostanie zachodnia jezdnia nowo wybudowanego odcinka drogi w al. 700-lecia Torunia, dlatego ruch na odcinku Szosy Chełmińskiej od ul. Dekerta do ul. Bema będzie odbywał się jednokierunkowo w stronę Wrzosów. W przeciwnym kierunku ruch będzie odbywał się właśnie po nowym odcinku al. 700-lecia Torunia.
– W tym czasie będzie realizowali prace związane z budową torowiska w kierunku skrzyżowania ul. Szosa Chełmińska z ul. Bema/Podgórną wraz z uzbrojeniem podziemnym terenu (sieć wodociągowa, teletechniczna, oświetlenie) oraz prace związane z wykonaniem wschodniej jezdni al. 700-lecia od przecięcia z projektowanym torowiskiem do włączenia w istniejące skrzyżowanie ul. Szosa Chełmińska z ul. Bema/Podgórną. Planowany termin zakończenia tych prac – czerwiec 2022 r. – mówi Marek Kamiński, kierownik projektu z ramienia firmy Balzola. – Po dopuszczeniu do ruchu obu jezdni al. 700-lecia na tym odcinku nadal będą trwały prace. Będą one polegały na przebudowie starego śladu ul. Szosa Chełmińska na odcinku od ul. Dekerta do ul. Podgórnej. Przebudowana część ulicy Szosa Chełmińska będzie docelowo obsługiwała posesje zlokalizowane na tym odcinku. Całość prac planujemy zakończyć w sierpniu 2022 r.
W najbliższych tygodniach będzie można spodziewać się także kolejnych zmian. Na 29 kwietnia planowane jest dopuszczenie do ruchu odcinka ul. Długiej od Szosy Chełmińskiej do ul. Mohna. Z kolei od 4 maja ul. Długa na docinku od ul. Mohna do Ronda Czadcy zostanie zamknięta aż do końca września. W tym czasie odcinek będzie nieprzejezdny z wyłączeniem dojazdów do posesji. Ruch poprowadzony zostanie objazdem: Trasą Prezydenta Raczkiewicza oraz Polną. Nieco szybciej, bo już 19 kwietnia zmieni się także organizacja ruchu przy ul. Watzenrodego.
– Na odcinku od centrum handlowego do ul. Hubego od 19 kwietnia zmieni się organizacja ruchu w rejonie wjazdu do centrum handlowego. Ruch kołowy od wysokości wjazdu do centrum w stronę ul. Hubego odbywać się będzie dwukierunkowo jezdnią północną. Wyłączony z ruchu zostanie jednokierunkowy odcinek ulicy Watzenrodego łączący nitkę północną i południową. Dzięki wprowadzonej organizacji ruchu będzie można budować nową południową jezdnię ul. Watzenrodego o długości ok 100 m wraz z połączeniem z jezdnią północną, a także korytować i ułożyć warstwy konstrukcyjne torowiska – wylicza kierownik kontraktu z ramienia firmy Intop Jarosław Łukasiewicz.