Modernizacja linii kolejowej z Torunia do Chełmży trwa. Na jakim etapie są prace?
Pod koniec roku mamy doczekać się zakończenia prac nad rewitalizacją linii kolejowej nr 207. Prace prowadzone są na 20 km odcinku trasy Toruń – Chełmża. Nowe tory już położono, wciąż jeszcze trwa za to budowa nowych peronów.
Rewitalizacja tej linii kolejowej to koszt blisko 180 mln zł pochodzących z RPO województwa na lata 2014-2020. Finalnie prace pozwolą na zwiększenie komfortu pasażerów. Pociągi na odnowionej trasie będą mogły rozwijać prędkość 120 km/h w przypadku pociągów pasażerskich (obecnie jest to 90 km/h) i 80 km/h w przypadku pociągów towarowych (obecnie 40 km/h).
W ramach inwestycji modernizację przejdą także przystanki kolejowe w Łysomicach i Grzywnie. Oprócz tego przystanek w Ostaszewie zostanie przeniesiony bliżej centrum miejscowości. W samym Toruniu z kolei powstanie zupełnie nowa stacja kolejowa – na osiedlu Jar – w tym przypadku trwa jeszcze procedura administracyjna poprzedzająca rozpoczęcie prac. Inwestycja obejmuje także przebudowę towarzyszącej infrastruktury technicznej i przejazdów kolejowo-drogowych.
Obecnie wykonawca prowadzi prace na przystankach w Łysomicach i Grzywnie, gdzie powstają nowe perony. Rozpoczął też prace związane z budową w nowym miejscu przystanku w Ostaszewie, gdzie pociągi będą się zatrzymywać przy 125-metrowym peronie.