Zmiany w pilotażu biletu elektronicznego. Obejmie on nie tylko linię nr 1
Nieco później niż planowano i nie tylko w linii tramwajowej nr 1 – pilotaż biletu elektronicznego w pojazdach MZK ma się odbyć między 1 marca a 30 września. Jak to będzie wyglądać?
Wstępnie pilotażowy program bezgotówkowego płacenia za komunikację miejską miał był prowadzony w linii tramwajowej nr 1. Magistrat wprowadził jednak w nim kilka zmian.
– Do tej pory zakładaliśmy, że pilotaż będzie prowadzony na jednej linii – linii nr 1 – mówi prezydent Torunia Michał Zaleski. – Okazało się jednak, że są operatorzy, którzy chcieliby wypróbować taki pilotaż w naszym mieście i będziemy mogli go rozszerzyć o kolejne linie.
Szczegóły, jak to będzie wyglądać i jakie linie dojdą do pilotażu, poznamy w ciągu najbliższego miesiąca. Niedługo po tym, jak toruńska rada miasta podejmie uchwałę dotyczącą przeprowadzenia pilotażu.
– Pilotażowy program systemu biletu elektronicznego w komunikacji miejskiej będzie realizowany od 1 marca do 30 września na wybranych liniach – zapowiada Zaleski. – Pochłonie on ok. 30 tys. zł.
W ramach pilotażu będzie można korzystać z biletów jednorazowych zakodowanych na karcie miejskiej, czyli według uchwały „elektronicznej karcie zbliżeniowej będącej nośnikiem biletu w formie elektronicznej” bądź kupionych w pojeździe w kasowniku wyposażonym w terminal płatniczy (przy użyciu zbliżeniowej karty płatniczej lub smartfona).
W pojazdach kursujących na liniach objętych pilotażem pojawią się kasowniki obsługujące dany system. Kontrolerzy zaś zostaną doposażeni w sprawdzarki (dwie sztuki dla każdego pilotażu) i karty miejskie.
Miesięcznie kartę miejską będzie mogło testować 100 osób. „Nieograniczony dostęp do testowania systemu będą miały natomiast osoby dokonujące transakcji zakupu biletu na przejazd w kasowniku wyposażonym w terminal płatniczy przy użyciu karty płatniczej lub smarfona” – czytamy w uzasadnieniu uchwały.
– Chcemy sprawdzić, jak to będzie funkcjonowało, jakie będzie budziło zainteresowanie ze strony torunian – mówi Zaleski.
„W przypadku pozytywnych opinii mieszkańców nt. testowanego systemu zostanie on wprowadzony na całej sieci komunikacyjnej” – czytamy w uzasadnieniu uchwały.
Magistrat planuje w przyszłości wykorzystać karty miejskie, bankowe i smartfony w innych obszarach infrastruktury miasta: systemy parkingowe park & ride, toruńskiego roweru miejskiego, basenach miejskich, bibliotekach czy instytucjach kultury.
heniu
1 lutego 2019 @ 11:53
a ja nie mam konta, ani telefonu z internetem, to komunikacja miejska tylko dla wybranych teraz ma być